استاندار ایلام بیان کرد

ظرفیت‌های بالای کشاورزی و گردشگری ایلام و بابل فرصتی برای توسعه صادرات

استاندار ایلام گفت: ظرفیت‌های بالای کشاورزی و گردشگری ایلام و بابل فرصتی مغتنم برای توسعه صادرات بین دو استان است.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام امروز در نشست مشترک با استاندار بابل و در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین استان‌های ایلام و بابل عراق گفت: از اینکه توفیقی حاصل شد تا زمینه دیدار دو هیئت عالی رتبه استان ایلام و بابل فراهم شود، بسیار خرسندیم.

وی استان بابل را مهد تاریخ و تمدن عنوان کرد و افزود: این استان از سابقه درخشانی در حوزه مذهبی و دینی است و بزرگان دینی زیادی در این استان پرورش یافته اند.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان بابل عراق اظهار داشت: استان بابل سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و تاریخی است و با توجه به وجود ظرفیت‌های فوق العاده دو استان باید از این فرصت در راستای توسعه مراودات تجاری و صادرات بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان ایلام برای مراودات در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، دامداری، صنعتی، بهداشتی و درمانی وجود دارد و امیدواریم در قالب تفاهم نامه این همکاری‌ها منجر به توسعه هر دو استان شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت «گردشگری سلامت» و آمادگی برای همکاری با استان بابل، در این رابطه افزود: با توجه به وجود فوق تخصص‌های متفاوت در کشور ایران و هزینه‌های درمان، استان ایلام از آمادگی برای برقراری «گردشگری سلامت» دارد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان ایلام و تحصیل دانشجویان عراقی در استان ایلام گفت: انجام تحقیقات پژوهشی مشترک در حوزه‌های مختلف می‌تواند از جمله محور‌های همکاری‌های دوجانبه باشد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های حوزه راهسازی استان ایلام نیز اضافه کرد: در حوزه‌های شهرسازی و راهسازی نیز این آمادگی وجود دارد تا این تجارت در اختیار استان بابل قرار گیرد.

 بهرام نیا همچنین با اشاره به وجه مشترک دو استان ایلام و بابل و وجود نهالستان‌های متعدد، از استاندار بابل خواست تا ضمن تبادل لازم برای بهره‌وری محصولات، در جهت مبارزه و جلوگیری از ریزگرد‌ها نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی در پایان با اشاره به کنگره عظیم اربعین حسینی نیز بیان کرد: استان ایلام و مرز مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات در طول سال، شاهد تردد زوار ایرانی و عراقی است و می‌توان از این فرصت در راستای تقویت حوزه مذهبی دو استان نیز استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.