رئیس اداره ورزش و جوانان بافق گفت: در آستانه دهه فجر اولین دوره مسابقات شطرنج جایزه بزرگ کشوری برگزار شد.

احسان توکلی، رئیس اداره ورزش و جوانان بافق گفت: در آستانه دهه فجر هیئت شطرنج شهرستان بافق با حمایت اداره ورزش و جوانان، اولین دوره مسابقات شطرنج جایزه بزرگ کشوری را برگزار کرد.

توکلی افزود: در راستای اهداف فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی که در کنار ورزش باید شکل بگیرد، این دوره از مسابقات با عنوان شاعر بلند آوازه، وحشی بافقی برگزار شد.

او بیان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۱۷۰ شطرنج باز کشوری شرکت کردند که حضور چندین استاد از سراسر کشور و شرکت بیش از ۱۱ استان در این مسابقات، نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای این است.

توکلی خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از این به عنوان جام وحشی بافقی، این مسابقات سالیان سالیان ادامه پیدا کند و برای شهرستان ماندگار شود و با حمایت اداره ورزش و جوانان و هیئت شطرنج استان و دستگاه‌های مربوطه، سطح این مسابقات به سطح بین‌المللی برسد.

طباطبایی مسئول این دوره از مسابقات گفت: بازیکنان شطرنج در چند سال اخیر در بافق از ۱۰ تا ۱۵ نفر به ۱۲۰ نفر رسیده است که حدود ۷۰ نفر از آن‌ها در این مسابقه شرکت کردند.

او افزود: بازیکنان از پنج سال سن تا بالاتر هستند و به نفر اول تا ششم و نفرات برتر رده‌های سنی مختلف از زیر هشت سال تا زیر ۱۶ سال جوایزی تعلق می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار