تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورسی؛

شاخص کل به ناحیه حمایتی خود نزدیک می‌شود

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس به یک ناحیه حمایتی قوی رسیده که مهم‌ترین حمایت یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است.

آقای وحید بلالی گفت:  شاخص کل بورس در معاملات هفته گذشته با ریزش بیش از ۷۰ هزار واحدی مواجه شده و توانست یک اصلاح سریع را برای رشد مجدد انجام دهد.

او افزود: شاخص کل در ابتدای هفته قبل به مقاومت اصلی خود در یک میلیون و ۶۷۰ هزار واحد رسیده بود و برای عبور از آن ناحیه نیاز به خبر‌های مثبت داشت که این اتفاق برعکس اتفاق افتاد و با پمپاژ اخبار منفی درباره عرضه خودرو در بورس کالا، بازار سرمایه در این هفته اصلاح تند و تیزی را تجربه کرد.

به گفته بلالی، حال اگر با نگاه ریزتر شاخص را در تایم فریم روزانه بررسی کنیم خواهیم دید که شاخص کل بورس برای صعود به یک ناحیه حمایتی قوی رسیده که مهم‌ترین حمایت یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است. اگر این حمایت نتواند از پس ریزش‌های بورس برآید، حمایت بعدی در نقطه یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد است. آنچه انتظار می‌رود  آن است که شاخص کل در هفته پیش‌رو با یک حمایت به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس
بلالی در خصوص شاخص کل هم وزن نیز بیان کرد: در شاخص کل هم وزن نیز با یک اصلاح نسبتا قوی مواجه بودیم. اما انتظار می‌رود این شاخص هم در هفته پیش رو با یک حمایت قوی در ناحیه ۵۰۵ هزار تا ۵۱۲ هزار واحد مواجه شده و اصلاح شاخص کل هم وزن نیز در این ناحیه متوقف شود.

نمودار تکنیکالی شاخص کل هم وزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس بورس
۲۰:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
حمایت های شاخص کل:
1520000 واحد
1470000 واحد
1420000 واحد
آخرین اخبار