آغاز عملیات اجرایی جاده مرز ریمدان

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: عملیات اجرایی بهسازی، تعریض، ساخت ابنیه فنی جاده مرز ریمدان شهرستان دشتیاری در همجوار سواحل مکران آغاز و این محور از درجه فرعی به اصلی ارتقا پیدا می‌کند.

داریوش امانی با حضور در مرز ریمدان و گرمبیت دشتیاری اظهار کرد: مرز ریمدان یکی از بهترین مکان‌ها برای تبادل کالا و مسافر بین ایران و پاکستان است برای همین منظور راه قدیمی و غیر استاندارد آن با تخصیص اعتبار استانداردسازی می‌شود تا شاهد سهولت در تردد کامیون‌ها باشیم.

وی افزود: علاوه بر این طرح مهم راهسازی امروز شاهد آغاز ساخت پل گرمبیت با تخصیص اعتبار اولیه ۳۵ میلیارد تومان هستیم که این طرح مهم می‌تواند شاخص تسریع در عبور و مرور بویژه ایام بحرانی سیلاب را برای مردم آن منطقه فراهم کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: حجم عملیات بتنی چهار هزار مترمکعب، حجم عملیات آرماتوربندی ۹۰۰ تن و حجم عملیات خاکی پل گرمبیت ۵۰ هزار مترمکعب و مجموع اعتبار پیش بینی شده ۱۰۸ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نمی‌کنیم افزود: تمامی مسائل و مشکلات بر اساس اولویت و تخصیص اعتبار حل می‌شود و امیدواریم این منطقه را در اعتبارات ملی و استانی ویژه ببینند تا شاهد آسفالت و استاندارسازی راه‌ها باشیم و از طرفی رضایتمندی مردم را داشته باشیم.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاش‌های همه عوامل دست اندرکار به‌ویژه سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور و جنوب استان، استانداری سیستان و بلوچستان، فرماندار پرتلاش دشتیاری و مردم شهرستان دشتیاری بخاطر مطالبه گری‌های اصولی و پیگیری‌های مستمر تشکر و قدردانی کرد.

معین الدین سعیدی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه چابهار شامل ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند و زرآباد با بیش از یک هزار روستا و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: فقط در بخش مرکزی نیکشهر بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی است و در سایر نقاط این حوزه جنوب بلوچستان مجموعا بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی و فاقد ابنیه فنی و پل و آبنما هستند که نیاز است اعتبار لازم در یک اقدام جهادی و انقلابی تخصیص پیدا و آسفالت شوند.

وی بر تکمیل طرح‌های نیمه حوزه راه و شهرسازی تاکید و بیان کرد: حداقل ۲ هزار کیلومتر راه منتهی به بندر چابهار نیازمند ۲ بانده شدن است تا شاهد کاهش تصادفات و آسان شدن تردد کامیون‌ها و مسافر باشیم.

وی گفت: مرز ریمدان نزدیک‌ترین و به‌صرفه‌ترین مسیر برای افق مبادلات تجاری ایران و پاکستان است چرا که این مرز به دو بندر کراچی و گوادر، مراکز تجاری پاکستان نزدیک است، با عنایت به این ظرفیت ساخت جاده ۲ بانده از مرز ریمدان تا چابهار بطول ۱۲۰ کیلومتر از ضرورت‌های مهم است.

وی ادامه داد: پل گرمبیت ۱۰۸ میلیارد تومان نیاز دارد که هم اینک ۳۵ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه هم اینک در منطقه دشتیاری، زرآباد، چاهان، کاجو، کوچینک، ملوران، پیرسهراب، باهو و پلان، تلنگ، قصرقند، کنارک و چابهار با بدترین راه روستایی مواجه هستیم و حتی اعتباری برای نگهداری راه‌های روستایی وجود ندارد و برای بهسازی آبنما و جاده تخریب شده از سیل راهداری بودجه ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواستار جبران خسارت‌های سیل اخیر شد و افزود: چند سال دیگر مردم در جاده‌های خاکی تردد کنند و چه زمان در پشت سیل بمانند؟ آیا بعد از گذشت ۴۴ سال وقتش نرسیده مردم محروم بلوچستان از جاده مناسب، استاندارد و با پل و ابنیه فنی و آسفالته بهره‌مند شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار