شهرداری شهرکرد تدوینگر پیش‌نویس آیین‌نامه مالی سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها

پیش‌نویس آیین‌نامه مالی سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها از سوی شهرداری شهرکرد تدوین شده است.

امین اسدی دبیر کارگروه سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور از تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه مالی سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها توسط شهرداری شهرکرد خبر داد.

وی با بیان اینکه مدیریت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در شهرداری‌ها می‌توانند بازوی اقتصادی هر شهرداری باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع شهرداری‌ها محدود و خدمت‌رسانی به شهروندان نامحدود است، از این رو شهرداری‌ها باید سیاست‌هایی را اتخاذ کنند تا رضایت‌مندی شهروندان جلب شود.


بیشتر بخوانید


اسدی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها به این صورت است که شهرداری می‌تواند عرصه‌های بلا استفاده متعلق به خود را در راستای درآمدزایی و خدمت‌رسانی در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی یا دولتی قرار دهد تا با بهره‌برداری از عرصه‌های مذکور در چارچوب قرارداد‌هایی مانند مشارکت مدنی و bot bolt از آن عرصه‌ها بهره‌برداری کند، این موضوع موجب می‌شود به شهروندان خدماتی ارائه و زمینه برای اشتغال‌زایی فراهم شود.

وی اضافه کرد: بر اساس شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری‌ها، باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و به کارگروه فنی ارسال شود تا پس از رفع موانع قانونی در اختیار هیئت عالی سرمایه‌گذاری قرار بگیرد.

اسدی با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم نوع مشارکت و نحوه واگذاری مشخص و پس از مدیریت سرمایه‌گذاری اقدام به تهیه طرح توجیهی می‌شود، ادامه داد: پس از تأیید توسط کارشناسان رسمی دادگستری بسته سرمایه‌گذاری مجدد به هیئت عالی ارجاع و پس از تصویب مستندات جهت تأیید به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار