دستگیری ۷ شکارچی غیرمجاز در شهرستان خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: ماموران اجرایی پاسگاه محیط بانی شهرستان خلخال موفق شدند ۷ شکارچی را حین شکار دستگیر کنند.

نعمت اله جوانمردی گفت: ماموران اجرایی پاسگاه محیط بانی برندق و لرد با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش‌های خورش رستم و شاهرود شهرستان خلخال موفق شدند ۷ نفر را حین شکار در زیستگاه‌های حساس منطقه دستگیر کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: در مجموع طی دو روز و در ماموریت‌های جداگانه در دو بخش خورش رستم و شاهرود، از متخلفان ۴ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و ۳ قبضه اسلحه شکاری مجاز بهمراه ۷۶ عدد فشنگ ساچمه زنی و لاشه یک قطعه کبک کشف و ضبط شد.

جوانمردی افزود: ماموران اجرایی پاسگاه محیط بانی برندق درگشت زنی شبانه روزی و در سه ماموریت جداگانه در بخش خورش رستم موفق به کشف ۳ قبضه اسلحه قاچاق و یک قبضه اسلحه مجاز از چهار شکارچی متخلف شده و مامورین اجرایی پاسگاه لرد نیز با همکاری پاسگاه نیروی انتظامی بخش شاهرود و با کسب نیابت قضایی در تفتیش از منزل فرد شکارچی متخلف موفق به کشف یک قبضه اسلحه قاچاق شدند.

او بیان کرد: هر ۵ نفر شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال افزود: در یک ماموریت دیگر ماموران اجرائی پاسگاه محیط بانی برندق با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش خورش رستم شهرستان خلخال موفق شدند دو نفر را در حین شروع و اقدام به شکار پرندگان وحشی در زیستگاه‌های حساس این منطقه دستگیر کنند.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار