تخصیص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور برای میراث فرهنگی قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت:تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور برای میراث فرهنگی قزوین به ۱۷ میلیارد تومان رسید.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: تاکنون ۱۷ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه میراث فرهنگی به استان تخصیص یافته است.

خزائلی افزود: رقم یاد شده حدود نیمی از اعتبارات مصوبی است که باید در سال نخست سفر رئیس جمهور به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین تخصیص یابد.

این مسئول یادآور شد: اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان در جریان سفر امسال رئیس جمهور به قزوین در حوزه میراث فرهنگی مصوب شد که طی سه سال تخصیص می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: این اعتبارات صرف تقویت زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین می‌شود.

خزائلی اظهار داشت: مرمت بنا‌های مهم و شاخص تاریخی از جمله دولتخانه صفوی و مسجد جامع عتیق، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به منظور جذب سرمایه گذار و فعال سازی بازارچه‌های صنایع دستی و احیای رشته‌های منسوخ شده از جمله فعالیت‌هایی است که از محل اعتبارات سفر دنبال و پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: تکمیل احیای دولتخانه صفوی از طریق آزادسازی اراضی این مجموعه از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه میراث فرهنگی قزوین بود که با جدیت و سرعت بالا در دست پیگیری است و در همین رابطه زمین‌های معوض برای ساخت مدرسه و ورزشگاه به منظور تخلیه فضای آموزشی و ورزشی موجود در این مجموعه تاریخی در اختیار دستگاه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان قرار گرفته و عملیات عمرانی در آن‌ها دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار