بارش ۹ سانتی متری برف در قدمگاه نهبندان

قدمگاه نهبندان با ۹ سانتی متر برف و ۱۰ میلی متر آب حاصل از برف، رکورددار بارش‌های خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته است.

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، پس از قدمگاه نهبندان،  ماهمیران سربیشه با ۷ میلی متر و علی آباد زارعین با ۶ میلی متر آب حاصل از برف، بیشترین بارش‌ها را داشته اند.

او افزود: در این مدت همچنین در روستای درمیان، چاهدراز، آلنگ نهبندان و سرند طبس ۳ میلیمتر، چاهداشی، زهری و میغان نهبندان و زنوغان، چیروک و خرو طبس و سربیشه ۲ میلیمتر، اسفندیار طبس، پیکوه، خلف درمیان، فتح آباد فردوس، مهوید، خور، اسدیه و خوسف یک میلیمتر و در درح، دیهوک، آتشکده نهبندان و بیرجند کمتر از یک میلیمتر باران و آب حاصل از برف گزارش شده است.

لطفی بیان کرد: بارش برف و باران تا دوشنبه شب در استان ادامه دارد و برای دو شب آینده به صورت خفیف‌تر در شمال شرق استان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز امشب دمای هوای استان کاهش موقت دارد و ماندگاری سرما و یخبندان را در استان داریم،  اما از دوشنبه روند افزایشی دما آغاز می‌شود و صبح سه شنبه بیشتر نقاط استان دمای بالای صفر دارند.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز سربیشه با کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین، و دهسلم نهبندان و طبس با بیشینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بوده اند.

تغییرات دمایی بیرجند نیز در این مدت بین منفی یک و ۱۱ درجه سانتیگراد بوده است.

برچسب ها: هواشناسی ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار