مایک پنس: مسئولیت اسناد کشف شده را می‌پذیرم

معاون رئيس جمهور سابق آمريکا گفت مسئولیت کامل پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه اش را می‌پذیرد.

 ابتدا شبکه سی ان ان گزارش داد اسنادی محرمانه در خانه مايک پنس پیدا شده است و تیم پنس نیز به سرعت آن را تایید کرد. منابع مطلع به سی بی اس نیوز گفتند که این اسناد محرمانه شامل گزارش سفر‌های خارجی بوده است. تیم پنس اسناد را به مسئولان مربوطه تحویل داده اند.

به گزارش شبکه سی بی اس،  معاون رئيس جمهور سابق آمريکا  گفت: این اسناد محرمانه نباید در منزل شخصی من باشند و اشتباه شده است. من مسئولیت کامل این کار را می‌پذیرم و تیم من با آرشیو ملی همکاری خواهد کرد. اگر اشتباهی صورت می‌گیرد باید بلافاصله آن را حل و فصل کنیم.

او افزود: تعداد کمی اسناد حساس و محرمانه با اسناد شخصی او قاطی شده بود، اما فورا این اسناد به اف بی آی برگردانده شده است.

موضوع پیدا شدن اسناد محرمانه در منزل پنس در حالی مطرح شده است که کاخ سفید سرگرم رسیدگی به قضیه اسناد محرمانه کشف شده در دفتر سابق بایدن (در دوره حضور وی در پست معاون باراک اوباما) و منزلش است. اما بایدن در این خصوص رویکرد متمردانه در پیش گرفته و گفته است از این قضیه متاسف نیست.

نوامبر گذشته  ۱۰ سند محرمانه مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در دفتر «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده کشف شد و کاخ سفید در ژانویه اعلام کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی اسناد محرمانه بالقوه یافت شده در یک مرکز تحقیقاتی وابسته به دفتر بایدن است که به دوران تصدی وی به عنوان معاون رئیس‌جمهور سابق «باراک اوباما» بازمی‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار