استفاده سه هزار و ۵۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، گفت : در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، هزار و ۵۶۷ نفر از واجدین شرایط توسط ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری به شعب تأمین اجتماعی معرفی شدند.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کردند، گفت : از ابتدای سال تاکنون ۹۸۰ نفر از مقرری بگیران به دلیل پایان مقرری، بازنشستگی، فوت یا کشف اشتغال پنهان قطع شد.

وی با اشاره به واحد‌های مشکل دار استان، اضافه کرد: طی رصد و بازرسی‌های مستمر به عمل آمده از بنگاه‌های اقتصادی، تعداد واحد‌های مشکل دار استان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، ۴۸ واحد با تعداد سه هزار و ۶۱۴ کارگر است که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گفته وی این واحد‌ها با مشکلاتی مانند عدم وجود نقدینگی در تامین مواد اولیه، بیمه، مالیات، مشکلات مالی ناشی از تورم و عدم توانایی در تامین برخی قطعات دستگاه‌های موجود یا بروزرسانی قطعات جدید و مشکلات بین سهامداران شرکت‌ها روبرو هستند.

احمدی اضافه کرد: در سال جاری، با توجه به افزایش فرصت‌های شغلی و ظرفیت‌های خالی اشتغال و در راستای اجرایی نمودن دستورالعمل مشترک اشتغال مجدد، جلسات متعددی میان این اداره کل با اداره کل تأمین اجتماعی و ادارات اجرایی برگزار شده است.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، کارفرمایان می‌توانند جهت بهره مندی از خدمات نیروی کار مقرری بگیران تحت پوشش بیمه بیکاری، تعداد نیروی انسانی و تخصص مورد نیاز خود را کتباً و بر اساس فرم یک این دستورالعمل به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان اعلام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری که در قالب این طرح و با معرفی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار می‌شوند در صورت بیکاری غیر ارادی از سوی کارگاه مربوط می‌توانند مدت باقی مانده مقرری بیمه بیکاری را استفاده کنند و الزام یکسال سابقه در آخرین کارگاه برای این دسته از متقاضیان حذف شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار