اجرای طرح جهش در ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌های فارس

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس از اجرای طرح جهش دیم‌زار‌ها در ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌های استان خبر داد.

محمد مهدی رنجبر معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: این طرح در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌های فارس برای تحقق افزایش تولید، کمک به بهبود معیشت کشاورزان دیم کار و ترویج کشاورزی حفاظتی از طریق رعایت تناوب زراعی و نگهداری حداقلی ۳۰ درصد بقایا در سطح دیمزار‌ها انجام شده است.

او، کاشت در جهت عمود بر شیب زمین، کمک به ترویج استفاده از بذور گواهی شده و بذر مال شده با روی فسفات در دیمزارها، کمک به ایجاد مزارع الگویی-ترویجی برای بازدید کشاورزای دیمکار، کمک به دلگرم کردن کشاورزان دیمکار برای کاشت زمین‌ها از طریق یارانه ۵۰ هزارتومانی برای هر هکتار بیمه محصولات دیم و تامین ۳۳ عدد خودرو برای ۱۴ تا از شهرستان‌های تحت پوشش طرح، ترویج کاشت دانه‌های روغنی کاملینا و گلرنگ و همچنین گیاهان دارویی و گیاهان علوفه‌ای و ترویج استفاده از ادوات کشت مستقیم، سمپاش، زیر شکن و دیگر ادوات مورد نیاز دیمزار‌ها به کمک تامین اعتبار لازم برای خرید ادوات مذکور به صورت وام ۴ درصدی با مشارکت بانک ملی استان را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس گفت: خوشبختانه با تلاش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تا تاریخ ۴ بهمن‌ماه امسال سطح ۲۰۰ هزار هکتار ابلاغی به طور کامل اجراء شده است.

او گفت: همچنین سطح بیمه ۴۹ هزار و ۳۳۵ هکتار و سطح کشت مستقیم ۴۳۶۸۷ هکتار بوده است.

رنجبر با بیان اینکه این طرح در ۱۴ شهرستان فارس اجرا می‌شود، یادآور شد: به کشاورزانی که در این طرح مشارکت کنند، تسهیلات کم بهره برای خرید تجهیزات کشاورزی داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار