۷۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های فعال راهسازی استان اصفهان

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود ۲۷ قرارداد فعال در حوزه راهسازی استان اصفهان گفت: اتمام محورهای در دست احداث، ۷۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بهزاد شاهسوندی در خصوص وضعیت راه‌های استان گفت: این استان به لحاظ قرارگیری در مرکز کشور، همجواری با هشت استان و با توجه به اینکه ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است، ۱۰ درصد حمل بار کشور را بر عهده دارد لذا مبحث راه‌های استان اصفهان توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

او با بیان اینکه شبکه راهی استان اصفهان در مجموع حدود ۱۱ هزار و ۷۰۲ کیلومتر است اذعان داشت: در سطح استان، حدود ۴۸۰ کیلومتر آزادراه، دو هزار و ۱۹۲ کیلومتر بزرگراه، دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه‌های اصلی، هزار و ۸۵ کیلومتر راه‌های فرعی و پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی وجود دارد که زیر بارترافیک قرار دارند.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود ۲۷ قرارداد فعال در حوزه مهندسی و ساخت استان ابراز داشت: از این تعداد، ۱۷ پروژه در دست احداث ملی بوده و مابقی استانی است.

او ادامه داد: مجموع این قرارداد‌ها ۴۱۰ میلیارد تومان است که با محاسبات انجام شده و با توجه به تعدیلات و ... حدود ۷۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این محور‌ها نیاز است.

شاهسوندی با بیان اینکه منبع تخصیص اعتبار پروژه‌ها معمولا یا اسنادخزانه اسلامی بوده و یا منابع نقدی، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ با اقداماتی که به عمل آمد حدود ۱۰۵ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساندیم.

او گفت: امسال نیز با توجه به سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد، لذا بخشی از اعتبارات امسال مرتبط با این موضوع است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات پروژه‌ها، از طریق اعتبارات استانی تامین می‌شود اذعان داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه‌ها در دست انجام است هرچند مقداری با رکود تامین اعتبار مواجه شده‌ایم، اما منتظر تخصیص اعتبارات هستیم تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرایی شود.

او در خصوص تخصیص اعتبارات با توجه به زمان باقیمانده تا پایان سال بیان داشت: برای اینکه بتوان تخصیص‌های پایان سال را در سال بعدی نیز هزینه کرد، لذا معمولا سال مالی، پایان سال در نظر گرفته نمی‌شود و تا تابستان سال بعدی ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.