رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

دستکاری و مخدوش کردن پلاک جرم است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت:رانندگان متخلف بایستی بدانند دستکاری پلاک ، تخلف نیست بلکه جرم است و با مجرم برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ علی احمد شاوردی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی را تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار گیرد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی افزود: بر اساس قانون، دستکاری و تغییر در ارقام و مشخصات پلاک عنوان مجرمانه در نظر گرفته شده است، در واقع افرادی که اقدام به این عمل می‌کنند علاوه بر فرار از قانون، جریمه اعمال غیر قانونی خود را به حساب دیگر شهروندان گذاشته و باعث تضییع حقوق آن‌ها می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تصریح کرد: بطور قطع عمده پلاک‌های مخدوش شده، توسط پلیس قابل شناسایی بوده و اندک افرادی که اقدام به این عمل مجرمانه می‌کنند از رصد چشمان پلیس دور نخواهند ماند و برابر قانون، قاطعانه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.