آزادی ۲۰ زندانی در روز پدر در استان همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد تا ۱۳ رجب همزمان با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر از زندان‌های این استان آزاد می‌شوند.

آزادی ۲۰ زندانی روز پدر در همدان

یداله روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: زندانیان مُسن، بیمار، نوجوان، زنان به ویژه مادران سرپرست خانواده و افراد دارای بدهی اندک در اولویت ستاد دیه برای آزادی هستند.

او گفت: رایزنی‌هایی با خیران برای فراهم شدن آزادی این تعداد زندانی و حتی بیش از رقم پیش بینی شده صورت گرفته است و گروه‌هایی برای مشارکت در این امر خیر فعال شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان  گفت: با کمک خیران نیک اندیش و گذشت شکات از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۲۱۹ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند که ۱۶ نفر از آن‌ها زن هستند.

روحانی منش  گفت: ۱۷۴ محکوم مالی، ۳۸ زندانی مهریه، سه فرد ناتوان در پرداخت نفقه و پنج زندانی دیه ناشی از سوانح در ۱۰ ماهه امسال آزاد شدند.

او گفت: طبق توافق‌های صورت گرفته برای پرداخت دیه ناشی از سوانح جاده ای، پس از تشکیل پرونده در ستاد دیه فرد به صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای پرداخت دیه معرفی می‌شود، اما در حوادث کارگاهی ستاد دیه مبلغ را تامین و پرداخت می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده ۶۰ میلیارد تومان است که ۱۲.۵ میلیارد تومان آن توسط شاکیان پرونده بخشید شد همچنین ۲۹ میلیارد تومان با نظر قاضی اعسار به تقسیط، ۱۶ میلیارد تومان توسط زندانیان و مابقی از سوی بانک‌های عامل و کمک بلاعوض ستاد دیه، تامین و پرداخت شد.

منبع ایرنا

برچسب ها: ستاد دیه ، 13 رجب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار