جاسوسی ارتش انگلیس از منتقدان در دوران قرنطینه کرونایی

وزارت دفاع انگلیس حساب کاربری افراد معروف در رسانه‌های اجتماعی را که به سیاست‌های کرونایی این کشور اعتراض داشته اند کنترل می‌کرده است.

یک افشاگر به روزنامه دیلی میل گفت: وزارت دفاع انگلیس از زمان شروع همه گیری کرونا، حساب‌های کاربری افراد منتقد سیاست‌های دولت را در خصوص کووید-۱۹ به دقت زیر نظر داشته است. این ادعا با تکذیب‌های مکرر دولت در این زمینه در تضاد است.

به گزارش راشا تودی، به گفته این منبع که در طول همه گیری کرونا برای این واحد کار می‌کرد، تیپ ۷۷ مخفی ارتش برای هر کسی که دنبال کننده زیاد داشت و قرنطینه‌ها و دستورالعمل‌های کرونایی لندن را زیر سوال می‌برد، پرونده درست کرده بود. وظایف این واحد شامل مبارزه با اطلاعات نادرست و روایت‌های مضر... از کارشناسان ادعایی در رسانه‌های اجتماعی بود. روایت‌های نامطلوب حذف می‌شدند، در حالی که روایت‌های دولتی ترویج می‌شد.

گروه دفاع از آزادی‌های مدنی موسوم به «بیگ برادر واچ» به اسناد گسترده‌ای دست یافته است که ادعا‌های این افشاگر را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که واحد مبارزه با اطلاعات نادرست در وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش و واحد واکنش سریع دفتر کابینه نیز در نظارت بر غیرنظامیان انگلیسی دخیل بوده اند.

سیلکی کارلو، مدیر گروه بیگ برادر واچ، خواستار انحلال فوری واحد مبارزه با اطلاعات نادرست و تحقیق کامل در مورد مطالبی شد که به دست آورده بود و کار دولت را در زمینه مقابله با اطلاعات نادرست برای دموکراسی خطرناک توصیف کرد.

یک منبع ناشناس در دولت انگلیس به دیلی میل مدعی شد واحد‌های مبارزه با اطلاعات نادرست پس از پایان قرنطینه بسیاری از فعالیت‌های خود را متوقف کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
این اغتشاشات هم به نفع نظام تمام شد.. چون دوست ودشمن خودشو خوب نشان داد. ازمجری تلویزیون تابازیگروفوتبالیست وسیاستمداران یکعده که ازایران فرارکردن ویکعده که توایران گیرافتادن. خداروشکر.
آخرین اخبار