ارزش بیش از ۱۶۹ میلیارد تومانی پرونده‌های قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در استان بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان است.

سرهنگ بخشی رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امسال پرونده‌های قاچاق بیش از ۴ هزار مورد بوده که بیشتر مربوط به فرآورده‌های نفتی، مواد خوراکی، لوازم خانگی، پارچه و البسه است.

او افزود: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان است که نسبت به پارسال افزایش حدود ۴ برابری دارد.

سرهنگ بخشی با اشاره به اینکه میزان دستگیری‌ها ۳ هزار و ۳۷۵ مورد بوده که نسبت به پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است عنوان کرد: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو به علت قاچاق کالا توقیف شده و عمده کشفیات در مسیر‌های شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و قاین بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد هزار و ۷۷۷ خودرو تیزرو و شوتی بوده که روانه پارکینگ شدند و مدت توقیف این خودرو‌ها از ۱۵ روز به ۳ تا ۶ ماه رسیده و جریمه نقدی نیز شامل حال مالکان خودرو‌های حامل قاچاق سوخت می‌شود.

او در خصوص قاچاق خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی سوخت تصریح کرد: در استان به صورت جدی با خودرو‌های سنگین و تانکر‌های حامل سوخت قاچاق که عمدتا در غرب استان به سمت استان‌های جنوبی درحال حرکت هستند برخورد و از ابتدای سال تاکنون ۳۰۱ خودروی سنگین توقیف شده که نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ بخشی گفت: در بحث احتکار نسبت به پارسال ۳ درصد و در زمین خواری نیز ۱۴ درصد افزایش داشتیم که با این تخلفات نیز برخورد قانونی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.