شرکت ترکیه‌ای برنده مناقصه نرم افزار اطلاعاتی ناتو شد

یک شرکت فناوری‌های دفاعی ترکیه‌ای نرم‌افزاری زیرساختی را برای استفاده در تأسیسات ناتو ارائه خواهد کرد.

رسانه‌های ترکیه امروز (یکشنبه) مدعی شدند که شرکت مهندسی و تجارت فناوری‌های دفاعی اس‌تی‌ام (STM) ترکیه، نرم‌افزاری زیرساختی و توسعه یافته در حوزه اطلاعات را برای ائتلاف ناتو ارائه خواهد کرد و این در حالی است که زمزمه‌هایی از احتمال خروج ترکیه از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شنیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تی‌آر‌تی، این شرکت ترکیه‌ای که تولید‌کننده سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعاتی است، در ۲ قرارداد با ناتو قرار است نرم‌افزاری برای هدایت، جمع‌آوری، انتشار و استفاده از اطلاعات را ارائه دهد. این نرم‌افزار نگهداری سامانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی را برای سران و فرماندهان ناتو انجام می‌دهد.

این شرکت ترکیه‌ای مدعی است که این پروژه یکی از بزرگترین برنامه‌های توسعه نرم‌افزاری است که تاکنون از سوی ناتو به ترکیه واگذار شده است. این شرکت اعلام کرده که تمامی فرماندهی‌ها و پایگاه‌های نظامی ناتو در سراسر جهان جریان اطلاعاتی خود را از طریق نرم افزاری که این شرکت توسعه و نوسازی خواهد کرد، مدیریت می‌کند.

آژانس ارتباطات و اطلاعات پیمان آتلانتیک شمالی این تصمیم را گرفته است و شرکت نرم افزاری ترکیه‌ای و ائتلاف ناتو به دلایل امنیتی جزئیات بیشتری از این پروژه را فاش نکردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار