قریب به ۵ هزار تن انواع گیاهان دارویی در کردستان تولید شد‌

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۸۹ تن انواع گیاهان دارویی در زمین های دین و آبی استان تولید شده است.

 زاهد حاجی میرزایی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۸۹ هکتار از زمین های کشاورزی کردستان زیر کشت گیاهان دارویی است، اظهار داشت: از این میزان ۷۷۴ هکتار دیم و ۱۰ هزار و ۸۴ هکتار آبی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد:میزان تولیدات گیاهان دارویی استان از ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۸۹ تن و بوده که ۴ هزار و ۲۹۶ تن مربوط به زمین های آبی و ۵۱۳ تن مربوط به زمین های کشت دیم می باشد.

او با اشاره به اینکه اکنون ۱۶ گونه گیاهان دارویی در استان کشت می شود، خاطر نشان کرد: گل محمدی ، زعفران، سماق، سنجد ، موسیر ، سیر، گشنیز ، سیاه بادام ، بیدمشک ، نعناع و ... از جمله موارد کشت شده در استان هستند.

حاجی میرزایی گفت: گل محمدی با ۲۸۳ تن بیشترین میزان تولید را میان گیاهان دارویی به خوئ اختصاص می دهد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد:  استان کردستان در زمینه کشت گیاهان دارویی استان نوپایی است که با توجه به اینکه اعتبارات طرح جهش تولید افزایش یافته شاهد رشد میزان کشت و تولید گیاهان دارویی در استان خواهیم بود.

او اضافه کرد: در استان ۲۲ کارگاه فرآوری گیاهان دارویی در زمینه تولید عرقیات و روغن گیری سنتی و ۲ کارخانه صنتعی نیز مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.