سنجش ۳۴ هزار نوآموز کرمانشاهی برای سال تحصیلی آینده

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه گفت : ۳۴ هزار نوآموز کرمانشاهی برای سال تحصیلی آینده باید مورد سنجش قرار گیرند.

علی محمد بیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه با اشاره به تغییر رویه سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری زمان سنجش نوآموزان، گفت : با هدف غربالگری و شناخت به موقع آسیب‌های احتمالی در دانش‌آموزان بر خلاف روال هرساله که در ابتدای سال تحصیلی انجام می‌شد امسال از ابتدای بهمن آغاز به کار شد.

وی افزود: از ابتدای بهمن ماه در استان کرمانشاه سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان آغاز شد و برای انجام سنجش‌ها ۳۰ پایگاه غربالگری در نظر گرفته شده که در حال حاضر ۱۵ پایگاه آن فعال هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه تصریح کرد: ظرفیت ۱۵ پایگاه سنجش و غربالگری نوآموزان با ظرفیت ۱۳۲ نفر تعریف شده که به محض تکمیل شدن این ظرفیت سایر پایگاه‌ها نیز فعالیت خود را در این راستا آغاز خواهند کرد.

علی بیگی ادامه داد: پیش از این نو آموزان برای انجام سنجش سلامت حتماً باید به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش به محل زندگی خود مراجعه می‌کردند که با تغییر رویه و آیین نامه ابلاغ شده این امکان ایجاد شده که به هر پایگاه سنجش مراجعه کنند مشکلی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۴ هزار نوآموز برای سال تحصیلی آینده باید مورد سنجش قرار بگیرند، گفت: از این تعداد میزان پنج هزار و ۱۰۰ نوآموز با رویه قبلی در سال گذشته مورد سنجش قرار گرفته‌اند و هم اکنون ۲۹ هزار نفر نوآموز دیگر باقی مانده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه تاکید کرد: تعداد ۲۲ هزار نوآموز به دلیل ارتباط با مراکز آموزش پیش دبستانی اقدامات اولیه خود را برای ورود به دبستان انجام داده، اما ۱۲ هزار نوآموز دیگر هیچ گونه اقدام و ارتباط آموزشی در این خصوص انجام نداده‌اند.

علی بیگی با توصیه به انجام هرچه سریع‌تر اولیا برای ثبت‌نام فرزندان خود، عنوان کرد: از اولیا ۲۹ هزار نوآموز‌ی که در سال تحصیلی جدید باید در پایه اول حضور پیدا کنند تقاضا می‌شود نسبت به انجام ثبت‌نام به موقع و نوبت‌گیری به مراکز پیش دبستانی و سپس به سامانه مربوطه به آدرس https://my.medu.ir/ مراجعه و اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار