جشنواره علامه حلی خوزستان نفرات برتر خود را شناخت

 آیین پایانی ششمین و هفتمین جشنواره علامه حلی خوزستان یکشنبه با معرفی نفرات برتر در دارالقرآن اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام محمد میرعلایی راد دبیر جشنواره علامه حلی خوزستان در آیین اختتامیه ششمین و هفتمین جشنواره علامه حلی خوزستان گفت:در مجموع یک‌هزار و۱۴۶مقاله پژوهشی از حوزه‌های علمیه سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال که از این تعداد ۲۴ مقاله پژوهشی در بخش خواهران و ۱۹مقاله در بخش برادران انتخاب شد.

او افزود: جشنواره علامه حلی یک جشنواره ملی در عرصه پژوهش است که توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود و هدف اصلی از برگزاری آن انگیزه سازی برای طلاب جوان برای ورود به عرصه پژوهش، ترویج روحیه تحقیق و پژوهش و گسترش مهارت‌های تحقیقی و پژوهشی است.

دبیر جشنواره علامه حلی (ره) خوزستان ادامه داد: مخاطب اصلی جشنواره طلاب پایه‌های یک تا ۱۰ و سال‌های اول درس خارج است.

حجت الاسلام میرعلایی راد می‌گوید: ابتدا فراخوان جشنواره اعلام می‌شود که معمولا" از اسفند ماه فراخوان ثبت آثار شروع و تا تابستان سال بعد ادامه خواهد داشت، بعد از پایان مهلت ثبت آثار، فرایند ارزیابی و انتخاب آثار برتر شروع و در سه مرحله اجمالی، تفصیلی شماره یک و تفصیلی شماره دو انجام شد.

او گفت: در خوزستان به برکت زحمات دوستان در طول سال‌ها و دوره‌های مختلف تا به حال هفت دوره جشنواره علامه حلی استانی برگزار شده که اختتامیه ششمین و هفتمین دوره این جشنواره به علت همه گیری کرونا به صورت یکجا برگزار شد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری  زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان  نیز در این آیین گفت: جشنواره علامه حلی یکی از مسیر‌های مهم برای ترویج پژوهش و تحقیق توسط طلاب جوان در حوزه‌های فقه، اصول، کلام، حدیث، ادبیات و علوم قرآنی است.

او افزود: کار تحقیقی و پژوهشی تمرین اجتهاد در حوزه‌های علمیه است و باید طلاب آن را جدی بگیرند و در این زمینه تلاش کنند.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان    قله درس طلبگی را اجتهاد توصیف و آن را در زمره جهاد در راه خدا برشمرد و افزود:طلاب جوان باید تلاش شبانه روزی کنند تا به مقام اجتهاد برسند.

در این آیین به نفرات برگزیده جشنواره استانی ششم و هفتم علامه حلی جوایزی اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار