۷۰درصد چاه‌های کشاورزی سمنان به کنتور هوشمند مجهز است

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه ۷۰ درصد چاه‌های مجاز استان دارای کنتور هوشمند هستند، گفت: هدف این کنتور‌ها کنترل برداشت و مصرف آب است.

حمید احسانی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای سمنان درباره آخرین روند نصب کنتور‌های هوشمند در استان سمنان بیان داشت: با هدف جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز کشاورزی، موضوع نصب کنتور‌های هوشمند از سال‌های قبل در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و در این راستا در سمنان نیز این اقدام به صورت یک الزام به واسطه خشکسالی سال‌های اخیر، مورد عنایت است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم شاهد نصب کنتور هوشمند بر روی بیش از ۷۰ درصد چاه‌های استان سمنان باشیم، تاکید کرد: نصب کنتور هوشمند در بقیه چاه‌های استان سمنان نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین نظارت از سوی آب منطقه‌ای بر حسن اجرای این طرح از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود.

هزینه کنتور‌های هوشمند بر عهده متقاضی است

معاون آب منطقه‌ای سمنان ضمن بیان اینکه هزینه نصب کنتور‌های هوشمند بر عهده متقاضی است و به همین دلیل برخی متقاضیان مقاومت‌هایی را نیز در برابر اجرای قانون دارند، ابراز کرد: در این صورت ساز و کار‌های قانونی وجود دارد که اگر متقاضیان از قوانین تبعیت نکنند پیگیری‌های حقوقی و قضایی انجام می‌شود تا متقاضی ملزم به نصب کنتور‌های هوشمند شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار