معرفی بیش از ۱۷ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در قزوین به بانک مسکن

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: ۱۷ هزار و ۷۰۴ واحد نهضت ملی مسکن به این بانک معرفی شده اند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۰۵ واحد منجر به عقد قرار داد شده است.

 یونس احمدی مدیر شعب بانک مسکن استان در نشست خبری و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک مسکن استان متعهد بر ارایه تسهیلات به میزان ۲۸ هزار و ۷۱۹ میلیارد در حوزه نهضت ملی مسکن شده، تصریح کرد: تاکنون هفت هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال در این بخش از سوی این بانک پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک مسکن نهادی دولتی، تخصصی و توسعه‌ای است که در راستای تامین مالی اقشار ضعیف جامعه فعالیت می‌کند، افزود: اجرای طرح مسکن مهر که از سال ۸۶ در کشور آغاز و در استان نیز از سال ۸۸ عملیاتی شد، این بانک به عنوان متولی مالی و اعتباری طرح انتخاب و ابعاد اقتصادی کار نیز به این بانک سپرده شد.

احمدی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۶۱ فقره تسهیلات مسکن توسط این بانک در استان پرداخت شده، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات پرداخت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۲۲ درصدی روبرو بوده است.

این مسوول با بیان اینکه تسهیلات جعاله در قزوین بیشترین متقاضی را داشته است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۴ فقره تسهیلات جعاله در استان پرداخت شده و یک هزار و ۵۵۴ فقره تسهیلات برای خرید خانه با حمایت‌های بانک مسکن صورت گرفت.

به گفته وی، امسال همچنین ۲۱ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال مشارکت مدنی توسط بانک مسکن صورت گرفته است.

احمدی به میزان پرداخت تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در این طرح سقف پرداخت تسهیلات در شهر‌های بزرگ ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان مانند قزوین ۳۵۰ میلیون و در سایر شهر‌ها نیز ۳۰۰ میلیون تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.