۹ ترفند کاربردی برای افزایش بازاریابی و قیمت کالا!

کارمندان خرده فروشی مهارت‌های خاصی دارند که می‌تواند باعث شود مشتریان بدون این که متوجه شوند پول بیشتری در فروشگاه خرج کنند.

ما می‌خواهیم در مورد برخی از ترفند‌های بازاریابی در خرده فروشی‌ها که اغلب استفاده می‌شوند، به شما بگوییم. این ترفند‌ها یا تکنیک‌های بازاریابی خرده فروشی ارزش آن را دارد که دفعه بعد هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید.

۱. بخش‌های تخفیف خورده همیشه نامرتب‌تر است

دستیاران فروش به دلیل خرید بیشتر مشتریان، قسمت نگهداری کالا‌های تخفیف خورده را کثیف می‌کنند. به این ترتیب، مشتریان به سمت مجموعه مرتب و منظم که البته اقلام گران‌تر هستند می‌روند. این یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی خرده فروشی است.

۲. بعید است لباس‌های برند‌های معروف را در فروشگاه‌های خرده فروشی پیدا کنید

در تئوری، فروشگاه‌های خرده فروشی اعتقاد بر این است که می‌توانید کالا‌های برند‌های معروف را با قیمتی ارزان و با تخفیف پیدا کنید. متاسفانه، این مورد درست نیست. در بیشتر موارد، فروشگاه‌های خرده فروشی به نام برند‌های معروف محصولات و کالا‌های تولید شده خود را می‌فروشند.

پس قیمت‌های این لباس‌ها نه تنها ارزان است بلکه برند هم نیست. بنابراین، قیمت‌های خط خورده روی برچسب‌ها فقط یک ترفند بازاریابی است. زیرا لباس‌های روی قفسه چنین فروشگاه‌هایی اغلب از کیفیت پایین تری برخوردار هستند.

۳. بهتر است به جای شکایت از مدیر فروشگاه با خدمات مشتری تماس بگیرید

مدیر فروشگاه همیشه اختیار کافی برای انجام برخی از درخواست‌های شما را ندارد. اگر در یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ مشکل دارید، بهتر است با خدمات مشتری تماس بگیرید. نماینده آن‌ها به شکایات شما گوش می‌دهد و به مدیر فروشگاه اجازه می‌دهد که مثلا اگر کالایی آسیب دیده، آن را برگردانید. در اکثر موارد، شرکت‌ها به این قانون که همیشه حق با مشتری است پایبند هستند. بنابراین، اگر با خدمات مشتری تماس بگیرید، به احتمال زیاد شکایت شما بررسی خواهد شد.

۴. تکنیک‌های بازاریابی خرده فروشی؛ بهتر است لباس‌های جدید را قبل از پوشیدن بشویید

کارمندان خرده فروشی اذعان دارند که شرایط نگهداری در فروشگاه‌ها چندان ایده ال نیست. زیرا لباس‌ها قبل از جاسازی در قفسه‌ها در جعبه‌ها و انبار‌ها نگهداریم می‌شوند. پس از آن، افراد مختلف آن‌ها را امتحان می‌کنند و ممکن است لباس‌ها روی زمین کثیف یا مرطوب نیز بیفتد.

مشاوران خرده فروشی توصیه می‌کنند همیشه اجناس تازه خریداری شده خود را قبل از پوشیدن بشویید. همین قاعده در مورد خرید در فروشگاه‌های دستفروشی نیز صدق می‌کند. کارمندان آن‌ها صادقانه می‌گویند که آن‌ها قبل از قرار دادن لباس در قفسه‌ها آن‌ها را نمی‌شویند، زیرا انجام این کار بسیار گران است.

۵. دستیاران فروش توسط مدیریت خود ملزم به افزایش فروش هستند

لازم نیست وقتی از محصولی خوش تان می‌آید و دستیار فروش نه تنها آن محصول، بلکه یکی دیگر از محصولات را نیز پیشنهاد می‌کند، نسبت به او احساس بدی داشته باشید. واقعیت این است که این مسئولیت شغلی آن‌ها و در واقع یکی از تکنیک‌های بازاریابی خرده فروشی است و اگر این کار را انجام ندهند، به مشکل می‌خورند.

گاهی اوقات، دستیاران فروش باید کالا‌های خاصی را به شما توصیه کنند. به همین دلیل وقتی از دستیار فروش می‌شنوید که به شما می‌گوید “به نظر این هم عالی است! ” باید بیشتر فکر کنید که آیا واقعا به این کالا نیاز دارید یا خیر!

۶. چهره اخموی فروشنده، یکی از تکنیک‌های بازاریابی خرده فروشی است

بر اساس یک مطالعه، مشتریان در صورتی که با یک فروشنده بداخلاق رو به رو شوند، تمایل بیشتری به خرید دارند. با این حال، این ترفند فقط برای فروشگاه‌های خرده فروشی لوکس صادق است. هنگام بازدید از این فروشگاه ها، مشتریان مایل به خرید چیزی واقعا گران هستند؛ بنابراین اگر روی صورت فروشنده بخوانید که “شما نمی‌توانید این هزینه را بپردازید”، ارزش کالای انتخابی در ذهن مشتری افزایش می‌یابد. در نتیجه کالا را خریده و از خرید خود راضی نیز هستند. پس گول چهره فروشنده‌ها را نخورید.

۷. اقلامی که روی میز‌های مسطح نشان داده می‌شوند احتمال خرید بیشتری دارند

در بسیاری از فروشگاه ها، لباس و کفش بر روی میز‌های تخت به نمایش گذاشته می‌شود. این کار به این منظور انجام می‌شود که به مشتری اجازه می‌دهد وسایل خود را زمین بگذارد و یک کالا را با دو دست لمس کند.

واقعیت این است که لمس اقلام یک عامل کلیدی برای خرید است. بنابراین، بر خلاف اقلام آویزان شده روی قفسه ها، آن‌هایی که روی میز قرار می‌گیرند به احتمال زیاد به سرعت فروخته می‌شوند.

۸. شما می‌توانید برای لباس‌های دارای نقص تخفیف بگیرید

اگر می‌خواهید لباسی بخرید، قبل از بردن آن به صندوق دار با دقت همه جای لباس را بررسی کنید. اگر دکمه‌ای افتاده یا پارگی روی آن وجود دارد، حتما آن را به فروشنده نشان دهید. تعداد کمی از مردم می‌دانند که از این طریق می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف دریافت کنید. شاید چند دقیقه بیشتر صبر کنید، اما مقداری پول پس انداز خواهید کرد.

۹. شکل ظاهری برچسب قیمت نقش مهمی در فروش کالا ایفا می‌کند

عوامل زیادی مانند برچسب قیمت می‌تواند بر تمایل مشتری برای خرید تاثیر بگذارد. خرده فروشی‌ها معمولا قیمت اقلام گران‌تر را بدون کامه می‌نویسند. به این ترتیب، این عدد از نظر روانشناسی برای مشتری کوتاه‌تر و نه چندان ترسناک به نظر می‌رسد.

کارمندان خرده فروشی که از این ترفند آگاه هستند، روی برچسب قیمت «۱۵۰۰» می‌نویسند نه «۱,۵۰۰». اعداد دارای کاما از نظر مشتریان گران‌تر هستند. بنابراین، احتمال کنار گذاشتن آن‌ها بیشتر از کالایی است که در قیمت آن کامه وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید در مصرف خود صرفه جویی کنید یا پول کمتری مصرف کنید به این ترفند‌ها هنگام خرید توجه کنید.

منبع: خبرنامه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
با اینترنت ایران که سرعت مافوق صوت داره واقعاً کاربردیه
آخرین اخبار