مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۴۳ هزار خانوار در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

علیرضا حسین نژاد گفت: کمیته امداد نهادی حمایتی است که به جهت تکریم نیازمندان در حوزه‌های مختلف برای بیش از ۴۳ هزار خانوار که ۷،۵ درصد از کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، خدمات ارائه می‌نماید.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه این تعداد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد ۱۰،۵ درصد از کل خانوار استان اردبیل را تشکیل می‌دهند، عوامل تولید فقر در جامعه را ناشی از کارکرد‌های معکوس اجتماعی عنوان کرد و گفت: بخشی از تولید این پدیده نیز به جهت نرخ بالای بیکاری است که در جامعه بوجود آمده است.

حسین نژاد با اعلام اینکه بالا بودن درصد جمعیت تحت حمایت در شان استان اردبیل نیست، اظهار کرد: نگاه کمیته امداد به جامعه تحت حمایت خود صرفاً معیشتی نبوده و در راستای توانمندی فکری، فرهنگی، اقتصادی، اشتغال تلاش می‌کند تا با برنامه‌های ترسیم شده خانواده‌ها را از هرگونه وابستگی به امداد به دور سازد.

او در ادامه سخنان خود به خانواده‌های زندانیان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ خانوار از خانواده‌های زندانیان که به دلایل مختلف در بند هستند، تحت حمایت امداد قرار دارند که در تمامی زمینه‌ها از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند می‌باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در این دیدار به همکاری مناسب مجموعه دادگستری و کانون وکلا اشاره کرد و گفت: با هدف حمایت‌های حقوقی از خانواده‌ها، برای بیش از ۱۵۰ پرونده مددجویی معاضدت قضایی رایگان ارائه شده است.

حجت‌الاسلام کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزارو ۵۰۰ نفر به دلیل جرائم متعدد در بند قرار دارند، گفت: ۵۰۰ نفر از این تعداد زندانیان، نیازمند حمایت در بخش‌های مختلف هستند.

او ادامه داد: مجموعه‌های حمایتی باید از هرگونه موازی کاری پرهیز نموده و درصدد تقویت هوش اقتصادی خانواده‌ها باشند تا با ورود آنان به چرخه اقتصادی و تولید اشتغال مولد، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در چرخه اشتغال کشور نیز نقش مهمی را ایفا نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.