افزایش ۳۰ درصدی اراضی بیمه‌شده کشاورزی در مهاباد

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی مهاباد گفت: بیش از ۱۳ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفته است که در مقایسه با سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آوات نورانی کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال در مجموع در بخش گندم زار حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار گندم دیم و ۵۵۴ هکتار گندم آبی زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

نورانی ادامه داد: با توجه به اختصاص یارانه دولت در راستای جهش تولید به بخش بیمه محصولات کشاورزی، امسال حدود چهار هزار هکتار گندم زار در مهاباد بیشتر از پارسال زیر پوشش بیمه قرار گرفت.

وی گفت: همچنین امسال ۹۱۲ هکتار در بخش جو دیم و ۵۴ هکتار هم در بخش جو آبی بیمه شده و حدود پنج هکتار کلزا هم زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی همواره با ریسک خطرات طبیعی همچون خشکسالی، کم‌آبی و سیلاب قرار دارد و با توجه به اینکه عمده اشتغال مردم منطقه بطور مستقیم و غیر مستقیم وابسته به بخش کشاورزی است ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در این بخش اهمیت حیاتی دارد.

نورانی گفت: کشاورزان و بهره‌برداران برای بیمه محصولات خود تا اواسط بهمن ماه جاری فرصت دارند تا با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های بیمه کشاورزی برای بیمه محصولات و جبران خسارت‌های ناشی از تغییرات اقلیمی جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.