هشدار دریایی سطح قرمز درباره وزش باد بسیار شدید

هواشناسی بوشهر از وزش باد بسیار شدید جنوبی از روز سه‌شنبه خبر داد و در این زمینه هشدار سطح قرمز صادر کرد.

زهرا راستگو معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه به‌سبب وزش باد بسیار شدید جنوب شرقی، خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر به‌شدت مواج و طوفانی خواهد بود.
 
زهرا راستگو افزود: در این مدت سرعت باد به بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در سواحل ۲ تا ۳ متر و در فراساحل ۳ تا ۴ متر پیش‌بینی می‌شود.
 
وی گفت: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تاسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی، خطر غرق‌شدن شناور‌ها سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی و احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی پیش‌بینی می‌شود.
 
معاون هواشناسی بوشهر گفت: توصیه می‌شود کلیه تردد‌های دریایی و صیادی شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین در این مدت لغو و محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی اعمال شود، دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با خسارات احتمالی آماده باشند و ضمن اجتناب از برپایی چادر، از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و کلیه برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی خودداری شود.
 
وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از امروز به استان، افزود: تا روز پنج‌شنبه با تقویت این سامانه بارشی در ساعت‌هایی وقوع بارش پراکنده، گاهی رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد‌های شدید جنوبی در سطح استان به‌خصوص مناطق شمالی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
 
راستگو جهت وزش باد را تا فردا بیشتر جنوب شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب در مناطق شمالی و مرکزی ۱۸ تا ۵۸ گاهی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.
 
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر گاهی تا بیش از ۳ متر خواهد بود.
 
به گفته معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۴۰ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۰۶:۵۰ و مد دوم ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.