اعلام هشدار نارنجی هواشناسی؛

پیش بینی بارندگی های شدید در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره بارش شدید باران و برف و مه آلودگی در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرد.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان فعال است ، پیش بینی می شود از اوایل وقت سه شنبه یازدهم بهمن ماه بارش باران در همه مناطق استان به ویژه نواحی غربی و بارش برف و مه آلودگی در ارتفاعات شمال غربی استان سمنان رخ دهد .

وی افزود: روز چهارشنبه دوازدهم بهمن هم بارش باران به خصوص در نواحی جنوبی و شرقی ،بارش باران و برف و مه آلودگی به‌خصوص در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی ، وزش باد نسبتاً شدید در قالب نقاط و احتمال کولاک برف در نواحی سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی گفت: مه آلودگی و کاهش دید ، لغزندگی جاده‌ها ، اختلال در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و گردنه‌های برفگیر ، آبگرفتگی معابر و احتمال رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است .

وی همچنین بر آمادگی عوامل راهداری به‌خصوص در گردنه‌های برفگیر، احتیاط در تردد شهروندان در محور ها ، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، کنترل و لایروبی شبکه آب راه ها و لایروبی جوی ها و آبراه ها ، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ، خودداری دامداران از چراندن دام ها در ارتفاعات و پرهیز از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار