روزهای شلوغ گنجینه ملی ایران

محمدجواد جعفریان معاون اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران از هفته پر بازدید در گنجینه ملی ایران خبر داد.

معاونت اسناد ملّی طی هفته گذشته میزبان مهمانان متعددی از دستگاه‌های مختلف کشور بود که از بخش‌های گوناگون ساختمان گنجینه ملّی ایران بازدید کرده و بر همکاری‌های جدید و بیش از پیش با سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در حوزه اسناد تأکید کردند.

بادامچی معاون مطالعات هیات دولت و هادی زاده رئیس مرکز خدمات مدیریت نهاد ریاست جمهوری اولین بازدید کنندگان از ساختمان گنجینه ملّی در هفته گذشته بودند. در این دیدار مقرر شد هماهنگی بیشتری جهت بهره گیری مرکز مطالعات نهاد ریاست جمهوری از اسناد آرشیو ملّی در موضوعات مختلف به عمل آمده و تعاملات جدیدی نیز بین معاونت اسناد و دبیرخانه و بایگانی نهاد ریاست جمهوری تعریف شد.

دکتر لطیفی رئیس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش و معاونان این سازمان، دیگر میهمانان آرشیو ملّی بودند که به دعوت معاونت پژوهش سازمان از قسمت‌های مختلف و مجموعه‌ای از اسناد نظام تعلیم و تربیت و آموزش کشور بازدید کردند. همکاری در جهت معرفی آرشیو ملّی ایران در کتب درسی تاریخ وزارت آموزش و پرورش در قالب متن و محتوای هوشمند (QR code) ازجمله توافقات در این جلسه بود.

همچنین حسین مهدیان رئیس آرشیو مرکزی سازمان صدا و سیما دیگر مدیر بازدید کننده از معاونت اسناد ملّی بود که درخصوص طرح تفاهم نامه همکاری و آغاز تبادلات پایدار آرشیوی بین دو مجموعه مذاکره کرد.
شریفی مدیرعامل بیمه ایران، ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت و دکتر مفتح عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور نیز از دیگر بازید کنندگان ساختمان گنجینه ملّی ایران در هفته گذشته بودند.

ساختمان گنجینه ملّی ایران که در مجاورت اتوبان حقانی واقع شده است که آرشیوی بسیار غنی از اسناد ملّی کشور در حوزه‌های گوناگون در این مکان نگهداری شده و هر روزه پژوهشگران و علاقمندان حوزه تاریخ و اسناد از آرشیو این مجموعه بهره می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار