ادعای بلینکن: خواهان راه حل دیپلماتیک در خصوص ایران هستیم

وزیر خارجه آمریکا در سفر به مصر خطاب به خبرنگاران در خصوص ایران مدعی شد این کشور خواهان راه حل دیپلماتیک درخصوص ایران است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه مدعی شد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر عزم خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید دارد و آمریکا حاضر است «هر فرصتی» را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در نظر بگیرد.

او در پاسخ به سوالی درباره استفاده از گزینه نظامی ادعا کرد: «دیپلماسی هرگز نادیده گرفته نمی‌شود. اما رئیس جمهور بایدن به صراحت اعلام کرده که ما مصمم هستیم از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم و همه گزینه‌ها روی میز باقی می‌مانند تا مطمئن شویم این اتفاق نمی‌افتد». بلینکن همچنین ادعا کرد که ایران فرصت بازگشت به توافق هسته‌ای بین المللی را داشت، اما آن را کنار گذاشت.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، سفر ۳ روزه خود به غرب آسیا را در حالی آغاز کرده که موضوع ایران، رژیم صهیونیستی، فلسطین، و اوکراین را در دستور کار خود دارد.

آمریکا همواره ضمن سنگ اندازی در مسیر مذاکرات، ادعاهای بی‌اساس خود را درباره مذاکرات هسته‌ای ایران مطرح کرده است. به تازگی، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته است که نباید انتظار پیشرفت در مذاکرات برجام در آینده نزدیک در دولت بایدن را داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
هرچی زودتر روسیه به تعهداتی که در زمینه ی
فروش انواع سلاح طبق برجام گذشته که قرار بود بعد از یک بازه زمانی ایران بتواند تهیه کند عمل نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
اصلا به تو وامثال تو چه .. شما اولین بمب هسته ای را بر زمین انداختید .شما اول بگ.یید غلط کردیم .. تا دیگران باور کنند . شما در انجه میگویید صادقید ...
نیستید .... نیستید .. ایران 44 سال است به وعده خود وفا میکند ..باذا ان تحریم پشت تحریم ... پی شد .. ایران رسی به شما ابر قدرتهای ادمکش و جانی
آخرین اخبار