سفر غیرمنتظره نخست وزیر دانمارک به نزدیکی خط مقدم نبرد در اوکراین

نخست وزیر دانمارک در سفر به اوکراین وعده داد کمک‌های بیشتری به این کشور ارسال خواهد کرد.

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک در سفری غیرمنتظره امروز (دوشنبه) به جنوب شهر میکولاف اوکراین سفر کرد. این شهر بسیار به خط مقدم نبرد میان نیرو‌های روسی و اوکراینی نزدیک است و نخستین باری است که یک مقام خارجی به این میزان به مناطق درگیری نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فردریکسن در این سفر با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار و دو طرف درباره تحولات میدان جنگ و کمک‌های کپنهاگ به کی یف رایزنی کردند.

رهبران دو کشور باتفاق به بندر تجاری میکولاف رفته و از بازمانده‌های سوخته تانکر‌های ذخیره نفت که به وسیله موشک‌ها و پهپاد‌های روسی هدف قرار گرفته بودند، بازدید کردند.

در این دیدار نخست وزیر دانمارک وعده داد به پروژه آب رسانی در این کشور کمک کند. همچنین قرار است کپنهاگ ۱۹ سامانه توپخانه‌ای هویتزر مدل سزار ساخت فرانسه را برای مقابله با روسیه به این کشور ارسال کند.

زلنسکی در کانال شخصی خود در تلگرام درباره این دیدار نوشت: من و نخست وزیر دانمارک بر گسترش همکاری‌های در زمینه‌های زیرساخت شهری و بخش انرژی گفتگو کردیم. شهر میکولاف قهرمانانه در برابر تمامی حملات تروریست‌ها مقاومت می‌کند. در جریان سفر فردریکسن جلسه‌ای در مورد وضعیت کنونی منطقه برگزار کردیم.

گفتنی است دانمارک یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شمالی (ناتو) است که به همراه متحدان غربی خود اقدام به ارسال گسترده تسلیحات به اوکراین برای مقابله با روسیه کرده بود. اکنون نخست وزیر این کشور نیز همگام با مقامات سایر کشور‌های اروپایی به منظور اعلام حمایت از کی یف به این کشور سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار