دستگیری دو جاسوس در اسلوونی به اتهام همکاری با روسیه

مقامات امنیتی اسلوونی از دستگیری دو فرد به اتهام جاسوسی برای دستگاه اطلاعات نظامی روسیه خبر دادند.

اسلوونی از بازداشت دو نفر به دلیل جاسوسی برای روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه محلی دلو اعلام کرد مقامات امنیتی اسلوونی دو مرد را به اتهام جاسوسی برای دستگاه اطلاعات نظامی روسیه دستگیر کردند. یکی از دو متهم که شهروند یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی است با هویت‌های ساختگی در دفتری که در پایتخت اسلوونی اجاره کرده بود به فعالیت جاسوسی می‌پرداخت.

مقامات امنیتی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند ما دو فرد را به دلیل جاسوسی برای دستگاه اطلاعات نظامی روسیه دستگیر کرده ایم. این افراد با هویت جعلی تلاش داشتند فعالیت خود را مخفی نگه دارند. در صورتی که جرم این افراد ثابت شود، آن‌ها ممکن است با حداکثر ۸ سال حبس مواجه شوند.

سرویس اطلاعاتی اسلوونی در این باره گفت: اطلاعاتی که این دو فرد جمع آوری کرده اند طبقه بندی شده بوده است و به همین دلیل ما نمی‌توانیم درباره جزئیات آن به صورت عمومی سخن بگوییم. با این حال، ما در این رابطه به سرویس‌های امنیت ملی و نیز سرویس‌های امنیتی خارجی متحد خود در سازمان ناتو و اتحادیه اروپا اطلاع رسانی کرده ایم.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، کشور‌های غربی و عضو ناتو تدابیر امنیتی خود را علیه روسیه تشدید کرده اند. آلمان و آمریکا پیش‌تر از دستگیری متهمانی در رابطه با جاسوسی برای روسیه خبر داده بودند.

اسلوونی، لیتوانی و لتونی، سه کشور حوزه بالتیک که عضو ناتو هستند به شدت از گسترش جنگ اوکراین و احتمال درگیر شدن خود در این نبرد نگرانی دارند. با این حال، براساس ماده پنجم سازمان ناتو، در صورت وقوع جنگ در هر یک از کشور‌های عضو، سایر کشور‌ها وارد نبرد مستقیم با مهاجم خواهند شد و همین موضوع چتر حمایتی قوی بر روی کشور‌های کوچک عضو این سازمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار