دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

تعیین قیمت بلیت هواپیما در ستاد تنظیم بازار به ما ابلاغ نشده است

سامانی گفت: قانونی که اعلام می کند قیمت بلیت هواپیما باید در ستاد تنظیم بازار بررسی شود، هنوز به دست ما نرسیده است.

سامانی گفت: قیمت بلیت هواپیما  را اعلام کرده اند که باید در ستاد تنظیم بازار برود اما قانونی که قیمت بلیت هواپیما باید برود در ستاد تنظیم بازار نداریم اگر وجود داشته باشد باید به ما ابلاغ کنند ولی تاکنون ابلاغ نشده است.

 به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، قیمت بلیت هواپیما پارسال در تیر ماه ۴۰ درصد اضافه شد ولی آذر ماه ۱۵ درصد از این قیمت کم شد.

او می گوید:  در حال حاضر  ایرلاین ها وضعیت خوبی ندارند و هواپیماها زمین گیر هستند، با این وضعیت  هواپیمایی،  هزینه های نشست و برخاست پوشش داده نمی شود.

سامانی گفت: قیمت هر صندلی که ایرلاین ها می فروشند ۱۷ دلار است اما هزینه  هر صندلی باید ۴۰ دلار باشد. با سازمان سر ۳۵ دلار صورت جلسه  کردیم و قیمت کارشناسی ما را قبول کردند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی  گفت: شرکت هواپیمایی  بنگاه اقتصادی است و هزینه های ثابت دارد، ما برنامه پروازی داریم و پروازی که برنامه ریزی شود باید انجام شود چه با یک مسافر چه با ۱۰۰ مسافر.

او گفت: پروازهای خارجی کاهش یافته چرا که‌ هواپیما نداریم و بیشتر به خاطر تحریم است.

جلسه پیگیری موانع سرمایه‌گذاری و تولید انجمن ها و تشکل های صنفی امروز با حضور سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار، خاندوزی وزیر اقتصاد و عشقی رئیس سازمان بورس برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

مشکل این است که این شرکت ها خصوصی هستند
و دولت را فقط مالیات بگیر می دانند ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
پیرو سخنان رهبر معظم ودر راستای چابک سازی و کمتر شدن هزینه دولت در این شرایط سخت اقتصادی دولت و رقابت پذیری شرکتهای خصوصی باید شرکتهای هواپیمایی مثل ایران ایر و کاسپین و اسمان به بخش خصوصی واگذار شوند مخصوصا شرکت هواپیمایی کاسپین و اسمان که هر کدام یک قسمت از فرودگاه مهراباد را برای خودش گرفته. و این شرکتها به دلار هزینه میکنند و به ریال درامد دارند و هزینه های هنگفتی برای دولت دارند
آخرین اخبار