موزه شهر سقز در دهه فجر افتتاح می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از افتتاح موزه شهر سقز در ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

منصور مهرزاد گفت: به‌مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موزه شهر سقز در محل بنای تاریخی حمام حاج صالح این شهر افتتاح می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این موزه علاوه بر نمایش و معرفی آثار تاریخی و اشیاء مرتبط با روند شکل‌گیری شهر سقز، بنای حمام حاج صالح نیز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی با ارزش این شهر معرفی می‌شود.

او مساحت این موزه و الحاقیات آن را یک‌هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: اقدامات لازم برای ایجاد این موزه شهر از سال ۸۱ آغاز و در بهمن‌ماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرزاد با اشاره به اینکه شهرستان سقز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی است، یادآور شد: شهر تاریخی سقز یکی از مهم‌ترین شهر‌های ولایت کردستان اردلان ایران زمین بوده که نقش مهمی در ارتباطات شاه‌راه تاریخی خراسان موسوم به راه ابریشم با ولایت شمالی ایران داشته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بیان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت موزه‌ها بتوانیم گنجینه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری این استان را بیش از پیش به کشور و جهان معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.