تلف شـدن یک قلاده کفتار در اثر سانحه راننـدگی در جاده بوئین زهرا به قزوین

سـرپرست اداره دامپزشـکی شهرسـتان بوئین زهرا از تلف شـدن یک قلاده کفتار در اثر سانحه راننـدگی در جاده بوئین زهرا به قزوین خبر داد.

دکتر محسن ایمـاندار سـرپرست اداره دامپزشـکی شهرسـتان بوئین زهرا بـا اعلام مثبت شدن نتیجه تست هاری یک قلاده کفتار تلف شده در بوئین زهرا گفت: یک قلاده کفتار در اثر سانحه راننـدگی در جاده بوئین زهرا به قزوین تلف شد که کارشناسان اداره دامپزشکی بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و ضمن انجام نمونه برداری، با همکاری کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نسبت به دفن بهداشتی لاشه اقدام کردند.

وی در ادامه افزود: پس از انجام آزمایشات مربوطه نتیجه تست هاری کفتار تلف شده مثبت اعلام شد که بر اساس دهای دامپزشکی سگ‌های صاحبدار در شعاع ۳۰ کیلومتری علیه بیماری هاری واکسینه شده و ضـمن پایش و مراقبت بیماری در منطقه با هماهنگی اداره بهـداشت و درمـان شهرسـتان نسـبت به آموزش و اطلاع رسانی بهره برداران اقـدام شد.

دکتر ایماندار تشریح کرد: هـاری یک بیماری مشترک خطرناک بین انسان و دام می‌باشـد که در صورت بروز در انسان میزان مرگ و میر بالا بوده و حیوانات گوشـتخوار اهلی و وحشـی به عنوان میزبان این ویروس عمل کرده و نقش بسـیار مهمی در انتقال آن بر عهده دارند.

وی افزود: اداره دامپزشـکی شهرسـتان بوئین زهرا در راستای وظایف سازمانی خود و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۳۰۰ قلاده سگ صاحبدار را درسطح شهرستان نسبت به ویروس هاری واکسـینه کرده است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا از عموم مردم خواست: در صورت بروز هر گونه حیوان گزیـدگی ضـمن شسـتشوی ناحیه گزیـده شـده با آب و صابون در اسـرع وقت برای انجام اقـدامات درمانی به نزدیکترین پایگاه بهـداشت محل زندگی خود مراجعه نموده و مراتب را از طریق شـماره تماس ۰۲۸۳۴۲۲۲۴۹۰ به اداره دامپزشـکی شهرستان بوئین زهرا اطلاع رسانی فرمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار