استاندار سیستان و بلوچستان خواستار شد.:

توقیف خودرو‌های متخلف در حوزه سوخت

استاندار سیستان و بلوچستان به منظور بررسی آخرین وضعیت احداث جایگاه‌های عرضه سوخت و روند پایش کارت‌های هوشمند از ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان بازدید کرد.

مدیر شرکت نفت منطقه زاهدان با اعلام این خبر گفت: استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در واحد سامانه هوشمند کارت سوخت منطقه زاهدان، فعالیت‌های طرح کدینگ، رفع مشکلات کارت سوخت و پایش سیستمی تراکنش‌های سامانه کارت سوخت و انسداد کارت‌ها را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

وی گفت: محمد کرمی در این بازید، انجام اقدامات بازدارنده قاچاق سوخت از جمله: صدور و اجرای حکم توقیف خودرو‌های بنزین سوز و نفتگاز سوز متخلف از طریق سازمان‌های متولی و عدم شارژ سهمیه ماهیانه کارت‌های سوخت خودرو‌های نفتگاز سوز متخلف را ضروری خواند و ضمن قدردانی از تلاش کارکنان سامانه هوشمند منطقه در زمینه پایش کارت‌های سوخت و کشف و ضبط کارت‌های سوخت متخلف و پلاک‌های غیر بومی، خواستار تشویق آنان شد.

قربانعلی مردانی افزود: یکی دیگر از بخش‌هایی که استاندار سیستان و بلوچستان مورد بازدید قرار داد واحد بازرگانی و روند ثبت نام متقاضیان احداث جایگاه بود که در این بخش فرایند واگذاری و مراحل ثبت نام جایگاه‌های عرضه سوخت مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر منطقه زاهدان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صیانت از فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از قاچاق سوخت، یکی از اقدامات موثر در این زمینه را نصب سامانه دوربین پلاک خوان در جایگاه‌های سوخت منطقه عنوان کرد.

مردانی، رصد شماره پلاک خودرو‌های ورودی به جایگاه، مدیریت عرضه سوخت، شناسایی سوختگیری مکرر خودرو در جایگاه‌های سطح منطقه و ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز را از جمله ویژگی‌های سامانه دوربین پلاک خوان ذکر نمود.

وی افزود: طرح پایش سیستمی کارت‌های سوخت براساس گزارش‌های خروجی سامانه‌های دوربین پلاک خوان و تراکنش‌های سامانه هوشمند و تصاویر دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، به طور مستمر درحال انجام است و سوختگیری نامتعارف کارت‌های هوشمند سوخت انجام می‌شود.

او همچنین شناسایی و ابطال ۱۲هزار کارت سوخت متخلف در سال جاری و خلع ید یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت متخلف شهر زاهدان را از دیگر اقدامات منطقه زاهدان در راستای صیانت از فرآورده‌های نفتی عنوان کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار