افتتاح ۵ پروژه آبخیزداری به مناسبت دهه فجر در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۵ پروژه آبخیزداری در مناطق مختلف استان به بهره برداری می‌رسد.

محمود قلی زاده گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر ۵ پروژه آبخیزداری با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال در شهر‌های مختلف استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: این پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان‌های سرعین، خلخال، اصلاندوز و نیر در مساحت ۱۳۰۰ هکتار با حجم ۵ هزارو ۶۲۸ متر مکعب اجرا شده است.

قلی زاده با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با نگاه تحول گرایانه و نگرش توسعه گرایانه سعی می‌کند برنامه‌های مختلفی را در این حوزه اجرایی و عملیاتی کند، گفت: در تولید، تامین و ذخیره نزولات جوی و فعالیت‌های حوزه آبخیزداری کاملا به شکل تخصصی و علمی ورود کرده و با کنترل منابع آب جلوی فرسایش خاک و جاری شدن سیلاب‌ها گرفته می‌شود.

او افزود: برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان عوامل تاثیر گذاری همچون فرسایش خاک، رسوب، میزان بارندگی، دبی آب و سیل خیزی منطقه، میزان پوشش گیاهی و عوامل اجتماعی و اقتصادی مورد شناسایی و مطالعه قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، کنترل سیل و جلوگیری از فرسایش خاک، مهار آب‌های روان، تغذیه آب‌های زیرزمینی و استحصال آب را از مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای بند‌های آبخیزداری در منطقه عنوان کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.