خشم آمریکا از آلمان به علت تاخیر در ارسال کمک نظامی به اوکراین

صدر اعظم آلمان با رفتارش در مسئله صادر کردن تانک‌های جنگی به اوکراین، آمریکا را خشمگین کرد.

رئیس کنفرانس بین المللی امنیت در مونیخ گفت صدر اعظم آلمان با رفتارش در مسئله صادر کردن تانک‌های جنگی به اوکراین، آمریکا را خشمگین کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری اسپوتنیک، کریستوف هیوزگن افزود: دولت آمریکا از آلمان انتظار داشت در صادر کردن تانک‌های لئوپارد به اوکراین نقش پییشتازانه‌ای ایفا کند، اما اولاف شولتس صدر اعظم آلمان این مسئله را نپذیرفت.

هیوزگن گفت: قطعا صدر اعظم دوستانی در واشنگتن دست و پا نکرد. واشنگتن ۱۰ برابر بیشتر از آلمان به اوکراین سلاح داده است. نمی‌دانم بدون آمریکایی‌ها ما اروپایی‌ها در حمایت از اوکراین کجا بودیم یا روس‌ها الان کجا بودند.

او با اشاره به اینکه ناراحتی طرف آمریکایی را از این موضوع درک می‌کند، افزود: آلمان که یکی از ابرقدرت‌های اقتصادی محسوب می‌شود در این خصوص نقش پیشتازانه‌ای ندارد و همچنان با کمترین امکانات و انتظاراتی که از آن وجود دارد رفتار می‌کند.

گفتنی است دولت آلمان قصد دارد تانک‌های لئوپارد-۲ به اوکراین بدهد و همچنین به هم پیمانان اجازه چنین کاری را خواهد داد.اما تصمیم‌گیری آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد-۲ به اوکراین‌ها بعد از هفته‌ها فشار آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا صورت گرفت. آلمان پیش از این بارها اعلام کرده بود علاقه‌ای ندارد اتحادیه مقابل روسیه قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غضنفر سیدابادی
۱۸:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
یکی به این تروریست های آدم کش وحشی آمریکایی بگه آلمان تجربه تلخ دیوار برلین را داره خرس خفته شرق بیدار بشه این دفعه دیگه چیزی به نام اروپا وجود نخواهد داشت
آخرین اخبار