آغاز مرحله دوم واکسیناسیون و بیماریابی اتباع خارجی در اهواز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از اجرای مرحله دوم عملیات واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در جمعیت پناهندگان و مهاجران خارجی خبر داد.

شایسته شمی پور، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت مرحله دوم عملیات واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل در جمعیت پناهندگان و مهاجران خارجی به صورت همزمان در سراسر کشور در حال اجرا است که در مرحله اول این کمپین خدمات واکسیناسیون در دی ماه ۱۴۰۱ انجام و مرحله دوم آن نیز از سه شنبه ۱۱ بهمن ماه در حوزه غرب اهواز آغاز شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این کمپین که شامل غربالگری و بیماریابی سل است از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شده و به مدت ۳ ماه ادامه دارد، افزود: لکه گیری واکسیناسیون و آغاز بیماریابی سل در افراد ۱۲ سال و بالاتر، نمونه گیری خلط از افراد مشکوک و ارسال به آزمایشگاه جهت انجام آزمایش‌های تشخیصی (۲ نمونه از هر فرد مشکوک) و ارجاع موارد مشکوک به سل به مراکز منتخب از اقدامات قابل انجام در مرحله دوم این کمپین است.

شمسی پور ادامه داد: با توجه به وضعیت بهداشتی درمانی جمعیت پناهندگان ساکن در کشور جمهوری اسلامی ایران، نیاز‌های بهداشتی این افراد از بدو ورود در اولویت کاری وزارت بهداشت و درمان کشور بوده و همیشه در جهت ارتقای شاخص‌های بهداشتی در این جمعیت‌ها برنامه ریزی صورت می‌پذیرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به جمعیت اتباع غیر ایرانی در قالب مراقبت‌های اولیه بهداشتی (PHC) همواره در حال انجام بوده و تلاش می‌شود این خدمات روز به روز توسعه و ارتقاء یابد.

به گفته شمی پور ارائه خدمات اولیه بهداشتی درمانی (PHC) به اتباع غیر ایرانی و مهاجرین خارجی طیف وسیعی از خدمات را شامل می‌شود.

وی از مهمترین اهداف انجام این کمپین را آگاهی رسانی و جلب مشارکت جمعیت غیر ایرانی به مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی (خانه بهداشت یا پایگاه سلامت) عنوان و اضافه کرد: با این اقدام، این گروه نیز از انواع خدمات بهداشتی رایگان، ضرورت و فوائد آن که به همه افراد اعم از ایرانی و غیر ایرانی داده می‌شود، آگاه می‌شوند و سبب می‌شود پس از اتمام کمپین تا مدت طولانی تری از فوائد کمپین بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.