آغاز گرامیداشت دهه مبارک فجر در گیلان

گیلانیان نخستین روز دهه مبارک فجر در سال ۱۴۰۱ را با برگزاری ویژه برنامه‌هایی گرامی داشتند.

در نخستین روز از دهه مبارک فجر و در سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به کشور، امروز مزار شهدای گیلان در گلزار شهدای رشت و دیگر شهرستان‌ها با حضور مسئولان و مردم مومن و انقلابی عطرافشانی و گلباران شد.

اسدالله عباسی، استاندار و آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز صبح امروز در نخستین روز از دهه مبارک فجر با همراهی معاونان استاندار، فرماندار رشت و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در گلزار شهدای رشت حضور یافتند و با قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

استاندار گیلان در این برنامه که با عنوان «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» برگزار شد؛ با بیان اینکه دشمن در سال‌های بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، برای از بین بردن جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدن به اهداف شوم خود بسیار تلاش کرد، گفت: با برنامه‌های راهبردی، تحریم‌های دشمن را دور زدیم و آنان متوجه این مهم شدند.

او افزود: اگرچه ما در مسیر مشکلات و موانعی را داریم، اما ۴۴ سال افتخار نظاممان را با ایران استوار جشن می‌گیریم و قدردان گفتمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هدیه حضرت امام خمینی (ره) به ما هستیم.

استاندار تصریح کرد: سجده شکر به جا می‌آوریم و راه شهدا را مقتدرانه ادامه می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم که دشمنان با صف‌آرایی، ما را از مسیر منحرف کنند، مسیرمان را پیدا کرده‌ایم و با قدرت تمام ادامه می‌دهیم.

به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مدارس، سوت قطار، ناقوس کلیسا، بوق کشتی‌ها، رژه قایق‌ها، ماشین آلات کشاورزی، تراکتور‌ها و سوارکاران و افتتاح طرح‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت نخستین روز دهه مبارک فجر در گیلان است.

آغاز گرامیداشت دهه مبارک فجر در گیلان

امروز همچنین کاروان قرآنی در یوم الله دوازدهم بهمن فعالیت خود را از گیلان آغاز و پس از اقامت ۳ روزه در این استان به استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عزیمت می‌کند.

آغاز گرامیداشت دهه مبارک فجر در گیلان

همایش‌های تبیینی، نشست‌های تخصصی، میزگرد‌های بصیرتی، مناظره‌ها، گفتگو‌های رفع شبهات جوانان و برپایی تربیون‌های آزاد دانشجویی از دیگر برنامه‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.