بهره‌برداری از ۳۰ طرح صنعتی و تولیدی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این طرح‌های صنعتی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها فرصت و زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اشتغالزایی این طرح‌ها را یک‌هزار و ۱۱۶ نفر عنوان کرد و می گوید: عمده این طرح‌ها در شهرک صنعتی ۲ و شهرک صنعتی نمین و پارس‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد تا در سایه فعالیت این مجموعه‌ها شاهد رونق اقتصادی مناطق مختلف استان باشیم.

به گفته او، کارخانه تولید شیرآلات بهداشتی، پلی‌اتیلن پنج لایه با فلز، کارخانه تولید پودر لباسشویی، آب معدنی، سرم، مونتاژ برد و چندین واحد صنعتی دیگر در ایام دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهند رسید.

صادقی گفت: تلاش ما بر این بوده تا با بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی بتوانیم شرایط بهتری را برای اشتغال جوانان فراهم کرده و بسترهای تحولی را در حوزه صنعت و معدن به وجود آوریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: ۲۵ درصد آب بسته‌بندی کشور در این استان تولید می‌شود و با رایزنی‌های انجام شده در کنار راه‌اندازی مجموعه‌های جدید، چندین واحد آب معدنی در شهرک تخصصی نیر نیز به چرخه فعالیت باز می‌گردند.

صادقی گفت: در حوزه معدن نیز سعی ما بر این است تا در کنار تقویت تولید عناصر فلزی، معادن آهن را در استان فعال کنیم تا امکان تأمین مواد اولیه محصولات تولیدی در این استان به خوبی فراهم آید.

او نظارت بر اکتشاف و توسعه صنایع فرآوری را در بخش معدن یادآور شد و می گوید: در استان اردبیل پهنه‌های معدنی متعددی در شمال و جنوب شناسایی شده و تلاش بر راه‌اندازی مجموعه‌های فرآوری معادن با ارزش آهن، مس، طلا و مولیبدن در استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.