قطار عادی سازی روابط ریاض و تل آویو نزدیک ایستگاه پایانی

رژیم آل سعود در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا جایی پیش رفته که فقط اعلام رسمی آن باقی مانده است.

روند عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم اشغالگر در مسیر اعلام رسمی گام بر می‌دارد و این در حالیست که مخالفان سعودی درباره خطر این عادی سازی روابط برای منطقه هشدار داده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم  صهیونیستی قبلا گفته بود که عادی سازی روابط با کشور‌های عربی بدون موافقت عربستان سعودی امکان پذیر نیست و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه رژیم آل سعود نیز از این مسئله استقبال کرد و افتخار کرد که عادی سازی روابط به نفع همه است.

شیخ عوض القرنی که از شش سال پیش در بازداشت است درباره خطری که اکنون سرزمین حرمین شریفین و قبله دوم مسلمانان را تهدید می‌کند، هشدار داده بود.

شیخ عوض القرنی مبلغ بازداشت شده سعودی در این خصوص گفت: مسلمانان هشیار باشید که صهیونیست‌های جنایتکار پس از مسجدالاقصی، به دنبال مکه مکرمه و مدینه منوره هستند و چنین چیزی را پنهان هم نمی‌کنند و در عقاید و ادبیات آن‌ها به این مسئله اشاره شده است.

افکار شیخ عوض القرنی تهدیدی مستقیم برای حاکمیت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بود به همین سبب اتهامات زیادی علیه وی مطرح شد و طرح این اتهامات حتی به تلگرام و واتس آپ نیز کشیده شد.

فرزند شیخ عوض القرنی درخصوص پدر خود گفت: پدر من متهم شد که به دو گروه ملحق شده است، یکی مجمع فرهیختگان و دیگری الفرائد و الفوائد. آن‌ها همچنین گفتند پدر من اعتراف کرده است که به یک گروه در واتس آپ با عنوان گروه پیشتازان جامعه ملحق شده است.

القرنی تنها کسی نیست که تاوان مخالفت با سیاست‌های بن سلمان را با عمر خود پرداخت کرده است. صد‌ها نفر از زندانیان اندیشه نیز در زندان با سرنوشت مشابهی روبرو هستند که برخی از آن‌ها ناپدید شده اند و به رغم پایان دوره محکومیت، هیچ خبری از آن‌ها نیست که محمد القحطانی از مدافعان حقوق بشر، از آن جمله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار