۳۶۰ زمین چمن مصنوعی در سیستان و بلوچستان ساخته شد

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶۰ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با حمایت وزارت ورزش و جوانان در روستا‌های این استان تاکنون ساخته و راه‌اندازی شده است.

ادهم کُردزابلی مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: گستره هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی را یک‌هزار و ۳۵۰ مترمربع است.

وی هدف از راه‌اندازی زمین چمن‌های مصنوعی مینی فوتبال در روستا‌ها افزایش سرانه ورزش بویژه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن این تعداد از زمین چمن مصنوعی رتبه نخست کشوری را در این بخش به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: توجه و توسعه ورزش در روستا‌ها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیرو‌های جوان و استعداد‌های نهفته ورزشی بسیاری در روستا‌های این استان می‌شود.

وی درخصوص طرح‌های مهم در حال ساخت سیستان و بلوچستان افزود: سالن‌های چند منظوره ورزشی ۴۵۰۰ نفری زاهدان، ده کیخا زابل، مهرستان، تلنگ قصرقند، آهوران نیکشهر، سالن فنوج، کوهک زهک، چرک نیمروز، لار زاهدان، ذیلنفان ایرانشهر، گلمورتی دلگان، استادیوم فوتبال کنارک، گل بزرگ راسک، مجموعه ۱۷ شهریور زاهدان، تعویض سقف سالن کنارک، فاز دوم سکو تماشاگران استادیوم چابهار، زمین گل بزرگ بخشان از جمله طرح‌های ورزشی در دست ساخت استان است.

کُرد گفت: همزمان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش‌از ۶۰۰ ویژه برنامه فرهنگی ورزشی در این استان برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: بهره‌برداری از ۲۷ طرح ورزشی با اعتبار بیش‌از ۳۰ میلیارد تومان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه مبارک فجر در سیستان و بلوچستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار