استان یزد آماده حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

سرپرست معاونت گردشگری و میراث‌فرهنگی استان یزد از حضور فعالان گردشگری استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبر داد.

مصطفی سپهری سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: با توجه به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه، استان یزد همگام با سایر استان‌های کشور در نمایشگاه حضور یافته و جذابیت‌های گردشگری استان را معرفی می‌کند.

او افزود: خوشبختانه امسال نیز با همکاری فعالان گردشگری و مشارکت و همراهی همه شهرداری‌های استان یزد، برنامه‌ریزی لازم برای حضور یزد در این نمایشگاه صورت گرفته است.

سپهری ادامه داد: برنامه‌های استان با محوریت معرفی فعالیت‌های گردشگری یزد در فضای مجازی، گردشگری مجازی، گردشگری خوراک، گردشگری روستایی، گردشگری سلامت و معرفی آداب‌ورسوم استان و.. با تأکید بر تنوع‌بخشی در توسعه گردشگری و گردشگری تجربه محور استان با تولید محتوا تدارک دیده‌شده است.

او با اشاره به معرفی ظرفیت‌های ویژه استان، معرفی جشنواره‌ها و رویداد‌های خاص و همچنین سوغات استان در این نمایشگاه گفت: غرفه استان یزد امسال با عنوان زیر گنبد کبود و با تم قلعه تاریخی یزد طراحی‌شده و هر شهرستان در یک روز مشخص برنامه‌های خود را در قالب قصه‌گویی ارائه می‌دهد، اجرای پرده‌خوانی شهرستان تفت، اجرای ساز و دهل همراه با چوب بازی محلی ویژه شهرستان خاتم، اجرای برنامه روایت ویژه شهرستان مروست، استندآپ کمدی، نمایش عروسکی، ترسیم زنده تمثال شهید سلیمانی به‌صورت زنده و اجرای سرود و موسیقی گروه رهپویان از شهرستان مهریز، داستان‌سرایی، دف زنی و خوانندگی توسط شهرستان اردکان، اجرای موسیقی کارآوای عشایر ابرکوه و نمایش فرهنگ و گویش ابرکوه از برنامه‌های شهرستان‌های استان است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اضافه کرد: رونمایی از کتاب اهل اردکانم، رونمایی از اپلیکیشن یزد من، معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد از طریق ویدئو مپینگ، محتوا سازی تخصصی و ... از دیگر برنامه‌های استان در طول زمان برگزاری نمایشگاه است.

استان یزد در سالن b¬۳۸ غرفه ۰۵ شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در فضایی به متراژ ۷۵۴ مترمربع؛ ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خود را در حوزه گردشگری به نمایش می‌گذارد که هتل ارگ، هتل مشیر الممالک، هتل سیب و نار، کمپ کویر نوردی شباهنگ، جامعه هتلداران یزد، انجمن صنفی بوم گردی‌های استان، انجمن صنفی راهنمایان تور و انجمن صنفی دفاتر استان از حوزه گردشگری یزد در این نمایشگاه حضور دارند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ۱۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار