افتتاح بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در کردستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۱۲ طرح آبخیزداری استان با ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در دهه فجر افتتاح می‌شود.

بهزاد شریفی پور امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در ایام مبارک فجر ۱۲ پروژه آبخیزداری در هشت شهرستان استان با ظرفیت ۲۸ هزار و ۸۵۱ مترمکعب به بهره برداری می‌رسد که میزان سرمایه گذاری در این پروژه‌ها بالغ بر ۴۳ و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: در پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت در طول ۴ سال، تعهد استان کاشت چهار میلیون اصله نهال است که از آحاد جامعه و ادارات می‌خواهیم برای تولید و کاشت و مراقبت بعد از کاشت منابع طبیعی را یاری کنند.

او گفت: در همین راستا مقرر شده در ۲ نهالستان مریوان و گریزه سنندج سالانه سه میلیون اصله نهال تولید شود.

شریفی پور اذعان کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نهال اصله نهال نیز توسط بخش خصوصی در استان برای هفته منابع طبیعی توزیع خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به موضوع کشفیات چوب قاچاق در استان گفت: امسال ۴۲ فقره چوب قاچاق با ۱۵۹ مترمکعب در استان کشف شده است

او در پایان به برگزاری دومین جشنواره منابع طبیعی و در استان اشاره کرد و گفت: از اهالی رسانه می‌خواهیم با شرکت در این جشنواره کمک حال منابع طبیعی استان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.