عراق میزبان بعدی اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی به میزبانی سنندج، تجربه کاملا موفقی بود و قرار است مشابه آن را با حضور کشور‌های همسایه به میزبانی عراق برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در مراسم تجلیل از همیاران کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اولین اجلاسیه وحدت اسلامی در کردستان، اظهار داشت: برگزاری این اجلاسیه رویداد مهم و تاثیرگذاری بود که هم افزایی در بین استان‌های کشور را رقم زد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انسجام و هماهنگی بی نظیر نهاد‌های اجرایی کردستان را عامل موفقیت این اجلاسیه برشمرد و افزود: این تجربه فاخر در کردستان نشان داد که با همدلی می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

او بیان کرد: در این اجلاسیه حدود ۸۰ نفر از علمای خارجی حضور داشتند که بیانگر همصدایی همسایگان ایران در مسیر تقویت وحدت اسلامی بود.

شهریاری تاکید کرد: دشمن سعی دارد با طرح پروژه ایرانی‌سازی، محوریت ایران اسلامی را امری وحشتناک جلوه دهد که این کنگره پیام همدلی ایران و همسایگان را به دنیا مخابره کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جنگ احد و شکست مسلمانان، آن را امتحانی برای گزینش مومنان از منافقان معرفی کرد و گفت: هر شکستی منجر به سقوط نمی‌شود بلکه تجربه‌ای می‌شود تا از آن درس گرفت و در فتنه اخیر با وجود اینکه شکستی در کار نبود، تجربه‌های بسیاری عاید شد.

او  تاکید کرد: وقایع اخیر کشور نشان داد صبوری و حضور در میدان شهادت عامل غلبه بر هر فتنه‌ای است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم گفت: ۴۰ نهاد از استان در سه کمیته، برگزاری اولین اجلاسیه وحدت اسلامی در کردستان را بر عهده داشتند که با همکاری هم یک کار بسیار ارزشمند و فاخر را شکل دادند که الگوی ماندگاری در حوزه وحدت اسلامی شد.

محسن مسچی افزود: اولین اجلاسیه وحدت اسلامی در کردستان باعث شد تا برنامه‌هایی از این قبیل را در سایر استان‌های کشور و خارج از کشور دنبال کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم با بیان اینکه اولین گام اجلاسیه وحدت اسلامی در سنندج محکم برداشته شد، اظهار کرد: مسوولان، خبرنگاران و اصحاب رسانه با تمام توان برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاسیه تلاش کردند.

حجت الاسلام سعید عسکری اظهار کرد: روند و کیفیت برگزاری این اجلاسیه بسیار مطلوب بود و از تجربه آن برای دوره‌های بعدی در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان بهره گرفته می‌شود.

اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی تیرماه امسال با حضور مهمانان داخلی و خارجی به میزبانی سنندج برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.