رویداد رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در ۲۰۲۳

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی پرقدرت‌ترین پردازنده‌ی دنیای اندروید و طراحی زیبا از مشخصات گلکسی S۲۳ اولترا است.

سامسونگ لحظاتی پیش با رونمایی گوشی‌های سری گلکسی S۲۳ در سان فرانسیسکو، برای بزرگان صنعت موبایل - ازجمله اپل - خط‌و‌نشان کشید. کره‌ای‌ها دست پر به میدان آمد‌ه‌اند و پرچمداری تمام‌عیار به‌نمایش گذاشته‌اند که نه‌تن‌ها تجربه‌ی تصویربرداری را ارتقاء می‌دهد، بلکه قدرت پردازشی سرسام‌آوری دارد و به‌لطف اکسسوری‌هایی مثل قلم لمسی، کار با گوشی‌های هوشمند را هیجان‌انگیزتر از همیشه می‌کند.

سامسونگ از همان فرمول موفق نسل قبل استفاده کرده است و شاهد تغییراتی چشم‌گیر نیستیم. پرچمدار کره‌ای‌ها بدنه‌ای با طراحی هیجان‌انگیز دارد، به مجموعه‌ی قدرتمندی از دوربین‌ها مجهز است و وظایف را با سرعت بالا پردازش می‌کند. گلکسی اس ۲۳ اولترا به روایت سامسونگ «قدرت و نوآوری پایدار» را ترکیب می‌کند.

دوربین گلکسی S23 Ultra از نمای نزدیک
گلکسی اس ۲۳ اولترا ترکیبی از جدیدترین دستاورد‌های سامسونگ در صنعت موبایل است. این گوشی در پنل جلویی، نمایشگر بزرگ ۶٫۸ اینچی با لبه‌ی خمیده و وضوح +QHD دارد که از نرخ نوسازی تغییرپذیر یک تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. انحنای لبه‌ی اس ۲۳ اولترا کمتر از نسل قبل شده است تا کاربر محتوای بیشری روی صفحه‌نمایش ببیند.

سامسونگ اعلام کرد که پرچمدار جدیدش دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است. گلکسی S۲۳ اولترا در بالای نمایشگرش میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است. روی نمایشگر گوشی سامسونگ از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ استفاده شده است. این شیشه‌ی جدید شرکت کورنینگ مقاوم‌ترین شیشه‌ی محافظ در بین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

گلکسی S۲۳ اولترا اولین گوشی سامسونگ با حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی است. این حسگر در پشت لنز OIS عریض با میدان دید ۸۵ درجه قرار گرفته است و تصاویر را از طریق تکنیک ترکیب پیکسل‌ها ثبت می‌کند. ترکیب پیکسل‌ها باعث افزایش نور تصویر و در نهایت بالا رفتن کیفیت می‌شود. بدون استفاده از این تکنیک، می‌توان تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز ثبت کرد. گلکسی S۲۳ اولترا ویدیوی ۸K با نرخ فریم ۳۰ fps ضبط می‌کند. پرچمدار نسل قبل ویدیو‌های ۸K را با نرخ فریم ۲۴ fps ضبط می‌کرد.

پرچمدار جدید سامسونگ افزون‌بر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله‌فوتو مجهز است که هر دو حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارند، اما صرفا یکی از آن‌ها بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) ۱۰ برابری ارائه می‌دهد. دوربین تله‌فوتوی دیگر بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری دارد.

طبق اعلام  سامسونگ، گلکسی S۲۳ اولترا مجهزبه قابلیت Space Zoom برای بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری است. البته از بزرگ‌نمایی ۱۰ برابر به بعد، کیفیت تصویر افت می‌کند.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ با قلم لمسی

گلکسی S۲۳ اولترا با اتکا بر هوش مصنوعی و دوربین قدرتمندش، تصاویری روشن از محیط‌های کم‌نور ثبت می‌کند. پرچمدار جدید سامسونگ همچون گلکسی S۲۲ اولترا به فناوری Adaptive Pixel مجهز است که مشکل روشنایی تصاویر را برطرف می‌کند. جدیدترین گوشی اولترای سامسونگ دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارد که از پس ضبط ویدیو‌های ۶۰ فریم‌برثانیه‌ای برمی‌آید.

گوشی‌های سری گلکسی S۲۳ دو قابلیت نرم‌افزاری جالب دارند که یکی از آن‌ها (Enhanced Comfort) تغییر تن رنگ و کنتراست را ممکن می‌کند و دیگری (Vision Booster) چهار سطح تنظیم نور دارد.

گلکسی S۲۳ اولترا همچون مدل‌های استاندارد و پلاس به نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی پردازنده‌ی Snapdragon ۸ Gen ۲ کوالکام مجهز است که قوی‌ترین سیستم-روی-چیپ دنیای اندروید محسوب می‌شود. این پردازنده در واحد CPU از یک هسته‌ی Cortex-X۳ با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A۷۱۵ با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A۷۱۰ با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A۵۱۰ با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

واحد گرافیکی پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام، Adreno ۷۴۰ است که از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند. رهگیری پرتو فناوری جدیدی در دنیای دسکتاپ نیست،، اما هنوز به‌صورت گسترده در گوشی‌های هوشمند استفاده نشده. این تکنیک رفتار واقعی نور را در محیط بازی شبیه‌سازی می‌کند تا جلوه‌ی بصری جذاب‌تری ارائه شود.

Snapdragon ۸ Gen ۲ قوی‌ترین پردازنده‌ی موبایلی دنیای اندروید است، اما حداقل در واحد CPU قدرت کمتری نسبت‌به A۱۶ Bionic (تراشه‌ی گوشی آیفون ۱۴ پرو) دارد. اپل اواخر شهریور ۱۴۰۲ همزمان با رونمایی سری آیفون ۱۵، از پردازنده‌ی A۱۷ با پیشرفته‌ترین لیتوگرافی دنیا پرده‌برداری خواهد کرد.

سامسونگ ابعاد محفظه‌ی بخار را در گلکسی S۲۳ اولترا بیشتر کرده است تا گرمای زیاد ناشی از فعالیت Snapdragon ۸ Gen ۲ دفع شود.

سامسونگ هر سال گوشی‌های سری گلکسی را در بازار‌های مختلف با دو تراشه‌ی اسنپدراگون یا اگزینوس عرضه می‌کرد، اما امسال خبری از مدل اگزینوس نیست. مطابق شایعات، سامسونگ با تشکیل تیمی جدید در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ تراشه‌های سری اگزینوس را مجددا احیا کند. تا آن زمان احتمالا تمامی گوشی‌های سری گلکسی S صرفا به پردازنده‌ی اسنپدراگون مجهز خواهند بود.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ مدل سبز نمایشگر و پنل پشتی

سامسونگ اعلام کرد که گلکسی S۲۳ اولترا در کانفیگ پایه هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. کانفیگ‌های دیگر این گوشی به ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز هستند.

گلکسی S۲۳ اولترا سامسونگ به‌لطف باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شارژدهی بسیار خوبی ارائه خواهد داد. سامسونگ می‌گوید شارژ باتری پرچمدار جدیدش با آداپتور ۴۵ وات (که به‌صورت مجزا فروخته می‌شود) در عرض نیم‌ساعت از صفر به ۶۵ درصد می‌رسد. گلکسی S۲۳ اولترا مطابق انتظار به فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس مجهز است.

طبق اعلام  سامسونگ، گوشی‌های جدید سری گلکسی S قابلیتی تحت عنوان Multi Control دارند که استفاده از آن‌ها را با کیبورد و ماوس امکان‌پذیر می‌کند.

گلکسی S۲۳ اولترا افزون‌بر ۵G از استاندارد‌های Wi-Fi ۶E و Bluetooth ۵.۳ پشتیبانی خواهد کرد و به‌لطف گواهی IP۶۸ در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود.

سامسونگ گوشی گلکسی S۲۳ اولترا را با رابط کاربری One UI ۵.۱ بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه می‌کند. گوشی‌های نسل جدید سامسونگ تا پنج سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

گلکسی بوک ۳ پرو در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچ AMOLED و نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل معرفی شد

سامسونگ در رویداد آنپکد رسماً از لپ‌تاپ‌ گلکسی بوک ۳ پرو در دو مدل با نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچ Dynamic AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز رونمایی کرد.
گلکسی بوک ۳ پرو

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ در رویداد آنپکد ۲۰۲۳، از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری گلکسی S23 رونمایی کرد. این شرکت در مراسم خود همچنین از محصولات دیگری نیز پرده برداشت.

گلکسی بوک ۳ پرو و گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ ازجمله لپ‌تاپ‌های جدید این برند به‌حساب می‌آیند که حالا با سخت‌افزار ارتقایافته نسبت‌به نسل قبل روانه‌ی بازار خواهند شد.

سامسونگ می‌گوید سری جدید گلکسی بوک ۳ نشان‌دهنده‌ی نوآوری‌های کامل اکوسیستم یکپارچه‌ی این شرکت است. این لپ‌تاپ‌ها برای افرادی ساخته شده‌اند که به‌دنبال عملکرد پردازشی قدرتمند هستند و قصد دارد ازطریق اتصال یکپارچه‌ی دستگاه‌ها، بهره‌وری و خلاقیت خود را در اکوسیستم محصولات گلکسی بهبود دهند.

گلکسی بوک ۳ پرو در دو نسخه با نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچ دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. هر دو مدل این محصول به صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED با وضوح 3K و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت مجهز شده‌اند. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و ۱۲۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد. این لپ‌تاپ در دو گزینه با پردازنده‌ی نسل سیزدهم اینتل Core i5 یا Core i7 به همراه ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 و تا یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD PCIe و گرافیک یکپارچه‌ی اینتل Iris عرضه می‌شود.

گلکسی بوک ۳ پرو
مدل ۱۴ اینچی گلکسی بوک ۳ پرو از باتری ۶۳ وات‌ساعتی بهره می‌برد. ضخامت و وزن این دستگاه نیز به‌ترتیب ۱۱٫۳ میلی‌متر و ۱٫۱۷ کیلوگرم است. مدل ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ به باتری ۷۶ وات‌ساعتی مجهز شده و ضخامت و وزن آن به‌ترتیب ۱۲٫۵ میلی‌متر و ۱٫۵۶ کیلوگرم است. هردو مدل این دستگاه با آداپتور برق ۶۵ وات روانه‌ی بازار می‌شوند و ویندوز ۱۱ نیز به‌طور پیش‌فرض روی آن‌ها نصب شده است.

گلکسی بوک ۳ پرو
گلکسی بوک ۳ پرو همچنین به وب‌کم 1080p و میکروفون استریو مجهز شده است و از حسگر اثرانگشت و سیستم احراز هویت ویندوز Hello پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به بلندگوهای قدرتمند چهارگانه‌ی AKG، دو درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه USB A، پورت HDMI، درگاه microSD و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون/میکروفون اشاره کرد.

گلکسی S۲۳ و S۲۳ پلاس رونمایی شدند

گلکسی S23 پلاس از نمای پشت

سامسونگ امشب اولین کنفرانس مطبوعاتی گلکسی آنپکد سال ۲۰۲۳ را برای رونمایی جدیدترین گوشی‌های سری گلکسی اس برگزار کرد. همانطور که افشاگران اعلام کرده بودند، در مراسم سامسونگ سه گوشی جدید به‌نمایش گذاشته شد که جزو بهترین پرچمداران سال جاری میلادی خواهند بود.

گلکسی اس ۲۳ سامسونگ که در مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی شده است تفاوت‌های انقلابی با نسل قبل ندارد و از همان فرمول موفق استفاده می‌کند. همچنان شاهد گوشی‌هایی چنددوربینه با نمایشگر تمام‌صفحه هستیم که بدنه‌ی خوش‌ساخت و باکیفیتی دارند و تجربه‌ی تصویربرداری هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهند.

گلکسی اس ۲۳ پلاس / Galaxy S23+ Plus سامسونگ در کنار ساعت گلکسی واچ
گلکسی S۲۳ و گلکسی S۲۳ پلاس به نمایشگر Dynamic AMOLED ۲X با نرخ نوسازی تغییرپذیر ۱۲۰ هرتز مجهز هستند. نمایشگر بسته به نوع محتوا، نرخ نوسازی را تا ۴۸ هرتز پایین می‌آورد. مدل استاندارد از نمایشگر ۶٫۱ اینچ و مدل پلاس از نمایشگر ۶٫۶ اینچ استفاده می‌کند. هر دوی این گوشی‌ها محتوای بصری را با وضوح فول HD پلاس به‌تصویر می‌کشند. سامسونگ نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر گوشی‌هایش را ۲۴۰ هرتز اعلام کرده است. گلکسی S۲۳ و S۲۳ پلاس در زمینه‌ی نمایشگر تغییر نسلی تجربه نکرده‌اند.

گوشی‌های سری گلکسی S۲۳ دو قابلیت نرم‌افزاری جالب دارند که یکی از آن‌ها (Enhanced Comfort) تغییر تن رنگ و کنتراست را ممکن می‌کند و دیگری (Vision Booster) چهار سطح تنظیم نور دارد.

سامسونگ اعلام کرد که گوشی‌های جدیدش به شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ مجهز هستند. تا قبل از سامسونگ هیچ شرکت دیگری از ویکتوس ۲ استفاده نکرده است. این شیشه‌ی جدید مقاوم‌ترین شیشه‌ی محافظ در بین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

گلکسی اس ۲۳ پلاس / Galaxy S23+ Plus سامسونگ در دست
دو گوشی جدید سامسونگ در پنل پشتی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کنند که لنز عریض با میدان دید ۸۵ درجه و دیافرگام f/۱.۸ دارد. دوربین دوم مجهزبه حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض با میدان دیدن ۱۲۰ درجه است و سومین دوربین حسگر ۱۰ مگاپیکسلی را در پشت لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) سه برابری قرار می‌دهد.

گلکسی S۲۳ و گلکسی S۲۳ پلاس در بالای نمایشگر خود میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. این دوربین سلفی ویدیوی ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند.

سامسونگ سال گذشته در گوشی‌های گلکسی S۲۲ و گلکسی S۲۲ پلاس دوربین‌های پشتی را وارد جزیره‌ای مجزا کرد. امسال خبری از جزیره‌ی دوربین نیست و لنز‌ها جداگانه از دل بدنه بیرون زده‌اند.

گلکسی S23 پلاس طلایی از نمای پشت

کره‌ای‌ها صرفا روی سخت‌افزار دوربین متمرکز نشده‌اند و همچنان به نرم‌افزار نیز اهمیت زیادی می‌دهند. سامسونگ می‌گوید گوشی‌های پرچمدار جدیدش از طریق قابلیت Nightography و با اتکا بر هوش مصنوعی، تصاویر را در محیط‌های کم‌نور «با کیفیت سینمایی واقعی» ثبت می‌کنند.

اپلیکیشن Expert RAW در گوشی‌های سری گلکسی عکاسی به سبک دوربین‌های حرفه‌ای DSLR را ممکن می‌کند. حالت ویژه‌ای در این اپلیکیشن به کاربران گوشی سامسونگ امکان می‌دهد تصویر نجومی بگیرند. گوشی‌های جدید سامسونگ ویدیوی ۸K با نرخ فریم ۳۰ fps ضبط می‌کنند. گوشی‌های سری گلکسی S۲۲ ویدیو‌های ۸K را با نرخ فریم ۲۴ fps ضبط می‌کردند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات گلکسی S۲۳ نسبت‌به نسل قبل، بهره‌مندی از پردازنده‌ی Snapdragon ۸ Gen ۲ است. سامسونگ با تأیید ادعای افشاگران می‌گوید گلکسی S۲۳ از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی این سیستم-روی-چیپ استفاده می‌کند. Snapdragon ۸ Gen ۲ در پرچمداران جدید سامسونگ، پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تری نسبت‌به مدل استاندارد دارد.

سامسونگ هر سال گوشی‌های سری گلکسی را در بازار‌های مختلف با دو تراشه‌ی اسنپدراگون یا اگزینوس عرضه می‌کرد، اما امسال خبری از مدل اگزینوس نیست. مطابق شایعات، سامسونگ با تشکیل تیمی جدید در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ تراشه‌های سری اگزینوس را مجددا احیا کند. تا آن زمان احتمالا تمامی گوشی‌های سری گلکسی S صرفا به پردازنده‌ی اسنپدراگون مجهز خواهند بود.

گلکسی اس ۲۳ پلاس / Galaxy S23+ Plus سامسونگ طلایی
Snapdragon ۸ Gen ۲ در واحد CPU تنوع بالایی از هسته‌ها را استفاده می‌کند. CPU این تراشه همچنان هشت هسته‌ای است، اما چینش کلاستر‌ها به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر کرده. این واحد CPU یک هسته‌ی پرقدرت اصلی دارد که از نوع Cortex-X۳ است. دو هسته‌ی Cortex-A۷۱۵ و دو هسته‌ی Cortex-A۷۱۰ کلاستر میانی را تشکیل می‌دهند و در نهایت سه هسته‌ی Cortex-A۵۱۰ کلاستر کم‌مصرف هستند.

تراشه‌ی Snapdragon ۸ Gen ۲ مجهز به واحد گرافیکی مجتمع Adreno ۷۴۰ است که نسبت‌به نسل قبل ۲۵ درصد قدرت بیشتر دارد و در صورت استفاد‌ه‌ی بازی‌ها از رابط Vulkan ۱.۳، تفاوت عملکرد به ۳۰ درصد می‌رسد. کوالکام می‌گوید میزان مصرف انرژی Adreno ۷۴۰ تا ۴۵ درصد کمتر از قبل است. واحد گرافیکی Snapdragon ۸ Gen ۲ از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) برای بهبود کیفیت بازی‌های موبایلی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی‌های جدید سامسونگ به‌لطف پردازنده‌ی کوالکام که قوی‌ترین سیستم-روی-چیپ دنیای اندروید محسوب می‌شود، تا ۳۰ درصد عملکرد بهتر نسبت‌به نسل قبل دارند. این گوشی‌ها به محفظه‌ی بخار بزرگ‌تری مجهز هستند تا گرمای ناشی از فعالیت Snapdragon ۸ Gen ۲ رفع شود.

سامسونگ اعلام کرد که گلکسی S۲۳ و گلکسی S۲۳ پلاس به هشت گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز هستند. مدل استاندارد از باتری ۳٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و مدل پلاس به باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است.

سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ از نمای پشت

گلکسی S۲۳ با آداپتور ۲۵ وات در عرض نیم‌ساعت به ۵۰ درصد شارژ دست پیدا می‌کند. درصد شارژ گلکسی S۲۳ پلاس با آداپتور ۴۵ وات در نیم‌ساعت به ۶۵ می‌رسد. هر دو گوشی جدید سامسونگ از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ همچون نسل قبل، آداپتور شارژ گوشی‌های جدیدش را به‌صورت جداگانه می‌فروشد.

به گفته‌ی سامسونگ، گوشی‌های جدید سری گلکسی S قابلیتی تحت عنوان Multi Control دارند که استفاده از آن‌ها را با کیبورد و ماوس امکان‌پذیر می‌کند.

 

طبق اعلام سامسونگ؛ گلکسی S۲۳ و گلکسی S۲۳ پلاس با رابط کاربری One UI ۵.۱ بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ روانه‌ی بازار می‌شوند. گوشی‌های نسل جدید سامسونگ تا پنج سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

گلکسی S۲۳ و گلکسی S۲۳ پلاس در تاریخ ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن) در رنگ‌های مشکی، سبز، کرمی و نیلی کمرنگ روانه‌ی بازار می‌شوند. قیمت پایه‌ی مدل استاندارد از ۷۹۹ دلار و قیمت پایه‌ی مدل پلاس از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

گلکسی بوک ۳ اولترا ؛ قدرتمندترین لپ‌تاپ ویندوزی سامسونگ
گلکسی بوک ۳ اولترا روی میز کاربر

کره‌ای‌ها امشب در رویداد Unpacked 2023 خود طوفانی از معرفی محصولات جدید و قدرتمند به‌پا کرده‌اند که گلکسی بوک ۳ اولترا یکی از آن‌هاست. لپ‌تاپی که به‌طور مستقیم لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل را هدف گرفته است.

مدت زیادی از معرفی مک بوک پروهای جدید با تراشه M2 Pro و M2 Max نمی‌گذرد و حالا سامسونگ با معرفی گلکسی بوک ۳ اولترا اولین رقیب مستقیم لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و پرچمدار کوپرتینویی‌ها را با پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل و گرافیک‌های سری RTX 40 معرفی کرد.

نمایشگر و سخت‌افزار گلکسی بوک ۳ اولترا
لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ اولترا به نمایشگری ۱۶ اینچی AMOLED با وضوح ۱۸۰۰×۲۸۸۰، نسبت صفحه ۱۶:۱۰ و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است که در نوع خود اتفاقی فوق‌العاده محسوب می‌شود و محصولات سامسونگ را از نظر نمایشگر -حداقل روی کاغذ- در پله بالاتری از محصولات اپل با نمایشگر miniLED قرار می‌دهد. طبق اعلام شرکت نرخ نوسازی از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز متغیر خواهد بود.

نمای تبلیغاتی از گلکسی بوک ۳ اولترا
سامسونگ ادعا می‌کند که میزان روشنایی نمایشگر تا ۴۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند و با پوشش ۱۲۰ درصدی دامنه رنگی DCI-P3، قسمت عمده‌ای از فضای رنگی Adobe RGB را نیز پوشش می‌دهد.

از نظر سخت‌افزاری نیز گلکسی بوک ۳ اولترا با دستی پر وارد میدان رقابت می‌شود. این لپ‌تاپ در قدرتمندترین مدل از تراشه Core i9-13900H به‌همراه گرافیک ۸ گیگابایتی RTX 4070 و ۳۲ گیگابایت رم رم از نوع LPDDR5 به‌همراه ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی NVMe SSD بهره می‌برد. سامسونگ در این نسخه گواهی Intel EVO را نیز دریافت کرده است که تا حد زیادی تضمین کننده عملکرد مطلوب سخت‌افزار و باتری دستگاه خواهد بود.

مدل ارزان قیمت‌تر گلکسی بوک ۳ اولترا از تراشه نسل سیزدهمی Core i7-13700H و تراشه گرافیکی RTX 4050 استفاده می‌کند. رم درنظر گرفته‌شده برای این مدل برابر با ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR5 است و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD نیز آن را همراهی می‌کند.

خانواده گلکسی بوک ۳ اولترا
باوجود چنین سخت‌افزار قدرتمندی، گلکسی بوک ۳ اولترا با ابعادی معادل ۱۶٫۵ × ۲۵۰٫۴ × ۳۵۵٫۴ میلی‌متر همراه خواهد بود که برابر با مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل محصوب می‌شود. افزون‌براین محصول قدرتمند سامسونگ تنها ۱٫۷۹ کیلوگرم وزن دارد و از این حیث بیش از نیم کیلوگرم سبک‌تر از لپ‌تاپ اپل خواهد بود.

نکته مثبت دیگر درباره گلکسی بوک ۳ اولترا کیبورد کامل آن است که از بخش عددی نیز استفاده می‌کند. ازاین‌رو محصول کره‌ای‌ها ارزش‌افزوده‌ای قابل توجه در مقایسه با رقیب کوپرتینویی خود خواهد داشت. پرواضح است که کیبورد مزین به نور پس‌زمینه خواهد بود.

بلندگو، وب‌کم و باتری گلکسی بوک ۳ اولترا
گلکسی بوک ۳ اولترا سامسونگ از مجموعه ۴ بلندگو شامل ۲ ووفر ۵ واتی و ۲ توییتر ۲ واتی استفاده می‌کند که توسط AKG تنظیم شده است. از فناوری‌های قابل پشتیبانی می‌توان به دالبی اتموس و اسمارت امپ اشاره کرد. به‌گفته سامسونگ بلندگوهای این محصول می‌توانند صدایی شفاف با فرکانس‌هایی پایدار را تولید کنند و تجربه‌ای دلچسب از تماشای محتوای مختلف را دراختیار کاربر بگذارند.

ضخامت بدنه گلکسی بوک ۳ اولترا

لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها به‌منظور پوشش هرچه‌بهتر نیازهای سازمانی و ارتباطی کاربران از یک وب‌کم با وضوح 1080p استفاده می‌کند که از میکروفون‌های استودیویی برای افزایش کیفیت صدای مکالمات در کنفرانس‌های ویدیویی نیز بهره می‌برد.

محصول جدید کره‌ای‌ها انرژی موردنیاز خود را از طریق یک باتری ۷۶ وات‌ساعتی تامین می‌کند. باتوجه به تمرکز ویژه تراشه‌های نسل سیزدهمی اینتل درکنار بهبود توان مصرفی تراشه‌های گرافیکی سری RTX 40 می‌توان انتظار عمر باتری مناسبی را از کلگسی بوک ۳ اولترا داشت.

پورت‌ها، امنیت و ارتباطات
گلکسی بوک ۳ اولترا به‌واسطه فرم‌فکتور باریک خود از پورت‌های متنوعی بهره نمی‌برد؛ اما همچنان کره‌ای‌ها دو پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB-A، یک پورت HDMI 2.0 به‌همراه جک هدفون و شیار کارت حافظه microSD در طرفین بدنه دستگاه تعبیه کرده‌اند.

پورت‌های سمت چپ گلکسی بوک ۳ اولترا

به‌منظور تامین امنیت دستگاه نیز دکمه پاور به حسگر اثرانگشت مجهز شده است و برای افزایش هرچه بیشتر امنیت، از پلتفرم Secured-core PC مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند.

درنهایت باید به ویژگی‌های ارتباطی گلکسی بوک ۳ اولترا اشاره کنیم که شامل بلوتوث نسخه ۵٫۱ و WiFi 6E گیگابیتی دوکاناله می‌شود.

قیمت
گلکسی بوک ۳ اولترا در مدل پایه با قیمت ۲۱۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید. متاسفانه صحبتی از قیمت مدل مجهز به تراشه Core i9-13900H و گرافیک RTX 4070 به‌میان نیامده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
سلام قیمت این گوشی چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
بهترین گوشی جهان S23 Ultra هست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
تو همه ی بنچمارک ها s23 ultra بهترین گوشی جهان شده ، امیدوارم یه ماه دیگه از نزدیک ببینمش ❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
هر چی باشه به پا و اعتبار آیفون نمی رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

برادرم می گوید سال ها است که مگا پیکسل معنا تدارد ،
روزگار ، روزگار بزگ نمایی چند برابر است ،

یعنی واحد سنجش عوض شده ،

مثل پیام بازرگانی در تلویزیون
که واحد نور را وات نمی داند و لومر می داند.
آخرین اخبار