در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

هرچقدر از جنگ و انقلابمان روایت کنیم کم است

یک منتقد سینما در خصوص فیلم شماره ۱۰ جشنواره چهل و یکم گفت: هرچقدر از جنگ و انقلابمان روایت کنیم کم است، اما فیلم هنوز برای نهایی شدن کار دارد.

اولین روز از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد که با حضور منتقدان، خبرنگاران و اهالی سینما همراه بود.

فیلم سینمایی شماره ۱۰ به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری در ساعت ۱۹ در پردیس سینمایی ملت به نمایش در آمد.

از این رو امیر رضا مافی منتقد و فعال حوزه سینما با حضور در پردیس سینمایی ملت در جمع خبرنگاران در خصوص فیلم شماره ۱۰ گفت: موضوع فیلم خوب بود و ما از این دست روایت‌های قهرمانی در سینمایمان خیلی نیاز داریم، اما به نظرمی‌رسد فیلم نیاز به تدوین مجدد دارد و یک سری از کار‌های پس تولیدی باید انجام شود؛ فیلم نهایی نبود و فیلم کمی کار دارد.

وی ادامه داد: در روایت فیلم شماره ۱۰ یک جا‌ها به نظر می‌رسد فیلم کم می‌آورد و فکر می‌کنم اگر مجددا تدوین و مقداری کم بشود؛ فیلم خوبی خواهد شد.

مافی در خصوص کفایت روایت این چنین فیلم‌ها که باید کیفی گرایی شوند یا فقط تعدد داشته باشیم گفت: خیلی با تعدد و غیر تعدد این فیلم‌ها همراه نیستم؛ اما نظرم این است که ما هرچقدر از جنگ و انقلابمان روایت کنیم کم است و این جهاد تبینی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد:، اما اگر تکرار به ابتذال موضوع می‌انجامد یعنی اگر ما شروع و به لحاظ کیفی ضعیف عمل کنیم و مدام تکرار کنیم و ابتذال بیافرینیم حتما به اثر منفی گذاشتن شروع می‌کند؛ لذا حتما باید هم تعداد کار‌هایی که تولید می‌کنیم به لحاظ کمی قابل قبول باشد و هم از نظر کیفی اصلا نباید از این موضوعات بگذریم و عبور کنیم؛ زیرا بعد‌ها پشیمان خواهیم شد.

مافی در خصوص نقش آفرینی بازیگران و بازی مجید صالحی گفت: بازی‌ها خوب بود و مجید صالحی بازی خوبی داشت؛ البته من کاری بهتر از مجید صالحی هم دیده ام؛ اما این  فیلم هنوز برای نهایی شدن کار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار