رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد؛

۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی این مرکز برای فعالیت در کشور بورکینافاسو خبر داد.

مجتبی فقیهی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو با دکتر وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، دیدار و درباره مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی آمادگی دارد در زمینه های ارتباطات دانشجویی (بورسیه­‌های تحصیلی)، تبادل استاد و فرصت­‌های مطالعاتی برای اساتید و ایجاد پارک‌­های علم و فناوری و محصولات دانش‌بنیان و همچنین انتقال تکنولوژی با کشور بورکینافاسو فعالیت کند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار درباره ارتباطات دانشجویی تصریح کرد: در این حوزه دارای ۱۲۷ دانشگاه تک‌محوریتی و منفرد، ۵ دانشگاه پیام نور، جامع علمی کاربردی، فنی‌وحرفه‌ای و فرهنگیان و آزاد با شعبات بسیار زیاد، ۵۶۱ مؤسسه پژوهشی و ۵۰ پارک علم و فناوری هستیم و در مجموع با دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۲۲۹۰ مؤسسه آموزش عالی در کشور مشغول فعالیت هستند که ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار دانشجو از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و سایر کشورها در ایران مشغول به تحصیل هستند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طی ۴۴ سال با توجه به پیشرفت تکنولوژی در جمهوری اسلامی ایران، در بسیاری از صنایع از جمله صنعت نفت به خودکفایی رسیده‌ایم و می‌توانیم این توانمندی‌ها را در قالب انتقال تکنولوژی با کشور بورکینافاسو به اشتراک بگذاریم.

مجتبی فقیهی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو نیز در این دیدار، سه چالش عمده کشور بورکینافاسو را امنیت، بهداشت و درمان و غذا دانست و گفت: کشور ما در تمام این موارد دارای مزیت‌های نسبی است و در جهت رفع این چالش‌ها و بر اساس روابط دوجانبه می‌توانیم به این کشور یاری رسانیم.

فقیهی خاطرنشان کرد: ما در عرصه فناوری‌های علوم فنی، کشاورزی، انتقال تکنولوژی و همچنین اعطای بورسیه می‌توانیم به کشور بورکینافاسو کمک کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این دیدار، دو طرف بر افزایش تعاملات علمی، آموزشی و فناوری با کشور بورکینافاسو تأکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار