دست رد اتحادیه اروپا بر سینه اوکراین: جنگنده بی جنگنده

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد کشور‌های این اتحادیه قصد ندارند به اوکراین جنگنده ارسال کنند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) تایید کرد ارسال جنگنده به اوکراین برای نبرد با روسیه در دستورکار اروپا قرار ندارد.

براساس گزارش «ال پائیس»، بورل در یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت: «موضوع عرضه هواپیما‌های جنگی به اوکراین منجر به اختلافات جدی در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شده است».

پیش از این اسپوتنیک فاش کرده بود کشورهای حوزه بالتیک پس از تصویب ارسال تانک‌های پیشرفته به اوکراین خواهان ارسال جنگنده به این کشور شده‌اند. اوکراینی‌ها نیز در تلاش هستند تا موضوع ارسال جنگنده به کی‌یف را به صورت جدی با طرف‌های غربی به بحث بنشینند اما کشورهای اروپایی بزرگتر مانند انگلیس، فرانسه و...  تاکنون با این موضوع موافقت نکردند.

در همین راستا بن والاس چهارشنبه شب در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ارسال جنگنده به اوکراین گفت: : هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است. فکر نمی‌کنم در حال حاضر این اقدام یک رویکرد درست باشد. چیزی که امسال جریان دارد این است که اوکراینی‌ها بتوانند تسلیحات غربی را علیه روسیه به کار بگیرند.

پیش از والاس آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند ارسال جنگنده به اوکراین کار درستی نیست. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا نیازی به ارائه جت‌های جنگنده F-۱۶ به اوکراین نمی‌بیند، زیرا در حال حاضر بسیاری از قابلیت‌های جدید تسلیحاتی را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد که اخیراً در آخرین بسته‌های کمکی اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار