راه ارتباطی ۹۰ روستای کردستان مسدود است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از ۴۲۰ روستایی که راه ارتباطی آن قطع شده بود، محور ۳۳۰ روستا بازگشایی و ۹۰ روستا همچنان مسدود است.

رامبد نوذری اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته تاکنون ۱۳ هزار و ۲۴۰ کیلومتر باند برفروبی در سطح محور‌های شریانی و غیرشریانی انجام شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: در مجموع ۴۳۱ نفر از نیرو‌های راهداری در جاده‌های شریانی و غیرشریانی طی شبانه روز گذشته مشغول برفروبی بوده‌اند.

او با بیان اینکه طی عملیات برفروبی در شبانه روز گذشته ۲۹۷ نیروی راهداری مشغول فعالیت بودند، خاطر نشان کرد: طی این بازه زمانی هزار و ۹۹۰ تن شن و نمک مصرف شده است

نوذری هم چنین از رهاسازی ۷۱ دستگاه خودرو در سطح جاده‌های استان توسط تیم‌های راهداری خبر داد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه با اشاره به اینکه با تلاش راهداران راه ارتباطی ۳۳۰ روستای استان بازگشایی شده و راه ارتباطی۹۰ روستای دیگر همچنان مسدود است، گفت: روستا‌های مسدود شده مربوط به شهرستان‌های قروه، مریوان، سقز و دیواندره است.

او افزود: در حال حاضر در محور‌های بانه و مریوان بارش برف گزارش شده و تردد در این مسیر‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

نوذری با بیان اینکه محور ارتباط سروآباد_ اورامان_ پاوه محدوده گردنه ژالانه به دلیل کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود است، اذعان کرد: در گردنه خان بانه نیز به دلیل ریزش بهمن مسدودی داشتیم که با تلاش نیروی‌های راهداری بازگشایی شده، اما همچنان وقوع بهمن در این گردنه محتمل می‌باشد ‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.